hoe vertel ik mijn ouders dat ik bi ben .

  • 12 October 2020
  • 6 reacties
  • 132 Bekeken

Badge

Ik woon in een pleeg gezin en ik heb heele liefe pleegouders maar hoe vertel ik hun dat ik bi ben ik ben bang dat als ik het vertel d dat ik dan niet meer bij hun mag woone.maar ik wil het wel vertelen want ik zit er mee en pieker er veel over hun reactie. heeft iemand tips


6 reacties

Ik denk dat je met je pleegouders om de tafel gaat en met ze in gesprek gaat en dan eerlijke zijn

Beste Anoniempje543

 

Als je pleegouders lief zijn dan lijkt het mij dat zou ook van jou houden. In dat geval zouden ze je gewoon moeten accepteren zoals je bent. Zo niet is dat hun probleem maar het is wel een beetje raar om je pleegkind uit huis te zetten omdat zij/hij een andere geaardheid heeft dan jij zelf.

 

Groeten Overpoweredrightguy

Ik zal het vertellen 

misschien kan je zeggen: ik ken iemand die bi is wat vinden jullie daarvan 
zijn ze positief kan je het vertellen negatief zal ik het niet vertellen

Reputatie 3
Badge +4

Waarom moet je zoiets altijd vertellen vraag ik mij af?

vraag anders eerst wat ze vinden van mensen in de lgbtq. als ze die mensen haten of niet kunnen uitstaan moet je het echt niet doen. maar zeggen ze dat ze ok zijn ermee en het juist supporten dan kun je verder vragen naar wat ze vinden van mensen die bi zijn etc. zo kun je zeker weten dat er een kans is dat je geaccepteerd word of niet. ik weet dat het moeilijk is maar geloof dat het goed komt ooit

Reputatie 6
Badge +7

Je kunt natuurlijk zeggen dat je twijfelt of je op jongens of meisjes valt en misschien wel op allebei.   Breng het vrijblijvend, zo van dat je er zelf ook nog niet uit bent. 

De meeste mensen die bi zijn eindigen doodgewoon in een hetero-relatie. En een beetje onzekerheid als tiener mag hoor. Er is dus eigenlijk helemaal niks bijzonders aan de hand, dus waarom zou je het als Speciale Aankondiging in de wereld brengen?

 

Reageer