hoe vaak gaan jullie naar jullie oma en opa?

  • 30 March 2021
  • 7 reacties
  • 86 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

door corona voelen onze opa en oma en anderen bejaarden zich veel eenzamer dan normaal. hoe vaak bezoek jij je oma en opa eigenlijk? vind jij je oma en opa leuk? laat het mij weten en misschien kun je ook vertellen wat je oma en opa graag doen en wat ze vroeger deden in hun eigen verleden. ik hoop dat ik je een tip kan geven voor wat jij kan doen voor je opa en oma of misschien wel voor anderen bejaarden :relaxed: .


7 reacties

Heey,

Zelf ga ik niet zo heel vaak naar mijn opa en oma.
De oma en opa van de ene familiekant zijn beide overleden.
De andere opa en oma wonen wat verder weg. Daarnaast spreken we niet vaak af wegens corona en de maatregelen en hun zijn wat ouder en zijn kwetsbaar.
Ik vind mijn opa en oma verder wel leuk.
Mijn opa en oma houden heel erg van reizen.
Door corona en hun leeftijd gaat dat niet echt meer. Ze houden ook van puzzelen en creatief bezig zijn, zoals schilderen.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 3
Badge

Ik ga meestal 1 keer in de week naar mijn opa en oma.

Reputatie 2
Badge +1

De oma van mijn vaders kant woont 5 minuten (per fiets) van ons af. En we gaan  ongeveer 1x per maand langs, maar mijn vader heeft ook nog 2 broers die bijna wekelijks langs gaan. Mijn opa is overleden.

De opa en oma van mijn vaders kant zijn nog samen, waardoor ze natuurlijk minder alleen zijn. Daar gaan we miss 1x per 2 maanden heen, maar mijn oma komt elke dinsdag naar ons toe om het huis schoon te maken. Dat doet ze omdat:

  1.  Ze het zielig vindt dat wij moeten werken/naar school en daarnaast nog het huis schoon moeten houden.
  2. Ze niet stil kan zitten, en haar eigen huis al schoon is.
  3. Ze het leuk vindt om haar dochter en kleinkinderen te zien (mijn vader is op zijn werk en mijn moeder werkt thuis) 
Badge

Hoi, ik heb nog maar 1 oma aan mijn moeders kant maar ik heb zelf niet zo'n goede band met mijn moeder en daardoor heb ik niet veel contact gehad met mijn opa's en oma's dus ik ga er zelf eigenlijk nooit heen. Alleen als ik bijvoorbeeld ergens gebracht moet worden met de auto gaan we daarheen. (Want de auto staat bij mijn oma thuis en niet bij ons)

Reputatie 3
Badge +3

@Simply Me  mijn opa houd van puzzelen net als jou opa en oma. nu ik weet dat je oma en opa van  creatief bezig zijn houd houden ze vast van een verhaal van een eigen wijzen doorzetter dat graag kunstenaar wilden worden. om dat te horen klik je gewoon op deze link,  Schooltv: Programma - Dit ben ik: Vincent van Gogh. mijn oma en opa laten ons graag naar de tv kijken. soms als we niet met oma en opa willen wandelen verzinnen wij drietjes een plan. wat vind jij het leukste aan je oma en opa? 

Reputatie 2
Badge +2

ik ga elke dag naar mijn oma… Ik vind dat  niet altijd leuk maar meestal wel… Mijn oma houdt van terassen

Reputatie 3
Badge +3

ok @myrthe2006  dat betekent dat jou oma ervan houd op te zonnen in de zon.

Reageer