Vraag

hoe moet ik omgaan met zus?

  • 8 August 2021
  • 4 reacties
  • 220 Bekeken

Badge +3

Heyy, ik heb ff advies nodig 

Ik ben een meisje van 14 en heb een zus van 18. Ze heeft de laatste jaren nogal wat meegemaakt. Ze is op de middelbare blijven zitten kwam daarna in haar eindejaar maar spijbelde veel en stopte uiteindelijk met school in het midden van het schooljaar. Ze is dus een drop-out. Zonder diploma gingen ze studeren en ze vond t wel leuk (vooral de stage) maar toen kwam corona en het thuis werken trok ze erg slecht toen is ze ook daarmee gestopt nu gaat ze komend jaar aan een nieuwe opleiding beginnen die beter bij de past en ze vind m zelf ook erg leuk. 

Ik heb het idee dat ze nogsteeds met veel dingen moeite heeft. Ze gaat vaak ook laat slapen enzo. En ze is best gesloten. Ze praten Eigenlijk nooit over haar gevoelens. En ik heb het idee dat er toen ze in die moeilijke tijd zat er niemand voor haar was. M'n ouders deden hun best alleen de communicatie in dit huis is erg slecht. Nu krijgen me zus en ik de laatste tijd een steeds betere band en doen we vaker leuke dingen.

Weet iemand hoe ik er meer voor haar kan zijn en ervoor zorgen dat ze het aandurft om met haar problemen bij mij aan te kloppen en me te vertrouwen? Ze is nogal nuchter persoon, dus kweenie of het helpt om tegen de te zeggen "weet dat je altijd bij mij terecht kan" iemand een idee hoe ik haar dat GEVOEL wel kan geven? 

Groetjess

 

 


4 reacties

Vertel het haar, dat je er voor haar bent. Doe leuke dingen samen, laat merken dat je tegen haar op kijkt als grote zus (als dat tenminste zo is, je hoeft niet te gaan doen alsof) want daar knapt ze denk ik wel van op om dat te horen. Breng gewoon tijd met haar door, dat zal ze vast waarderen!

Succes!

Lucas

Reputatie 5
Badge +2

Stap als je dit bericht leest een bij haar binnen, zo van heyyy ik heb een vraag je 

Bijvoorbeeld:

Ik wil een nieuwe telefoon wat zou jij adviseren

Of ik wil nog een nieuw jurkje weet jij een leuke winkeltjes waar ik eens kan kijken je kan ook zeggen ik weet niet waar dat is zullen we samen gaan

Of heey heb je zin om samen een rondje te lopen of fietsen trakteer haar op een ijsje

Zeg dat je zin in ijs hebt en vraag of ze mee gaat

Praat gwn gezelig met haar en misschien begrijp je haar dan beter

 

Laat pleass weten hoe t ging 

Xxx roos

Heyy, ik zou vooral die leuke dingen blijven doen met je zus! En dat je band met je zus versterkt is ook een goed teken. Praat met haar. En ik zou toch tegen haar zeggen dat je er voor haar bent. Ook al zeg je dat ze erg nuchter is en niet weet wat ze daarvan vindt. Het kan in ieder geval geen kwaad toch..?

Ik hoop dat het helpt! Laat t ff weten!

grtjes, 

Candy

Badge +3

Hey, bedankt voor alle reacties! 

Ik ben afgelopen dagen samen met dr naar Maastricht geweest zonder ouders. Dat was al een tijdje gepland en t was erg gezellig!!

We hebben erg gelachen maar ook over diepe dingen gepraat enzo. Ik heb t idee dat we elkaar steeds beter begrijpen :)

 

Reageer