Vraag

Hoe moet ik hier mee omgaan?

  • 15 February 2023
  • 5 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hey lezers,

Ik zit op het moment in een rot situatie dat helaas meerderen mee moet maken... de ziekte kanker... Specifieker leukemie. Mijn moeder is 3 jaar geleden ermee gedignostiseerd en is behandeld. Helaas heb ik maandag moeten horen dat de kanker terug is in haar lichaam. Een nachtmerrie voor iedereen zo ook voor mij. Vrijdag krijgen we te horen hoe en wat maar het is zo goed als zeker dat ze uitbehandeld is... Het liefst wil ik steeds bij haar zijn maar aan de andere kant voelt het ook niet goed. Ik heb heel lang gedoe gehad met veel ruzies en ook onenigheden die opstapelde. Ik heb ook vaak aangegeven bij haar sinds we het weten dat ik het moeilijk vind en niet weet hoe ik moet reageren. Dit zullen veel herkennen in welke situatie dan ook. Ik weet niet wat ik moet. Wat ik ook doe zal ik later altijd wel iets vinden wat anders had gemoeten bijv. meer contact of meer praten. Wat je niet hebt daar verlang je het meeste naar. Ik ben gewoon bang en weet niet wat ik moet... hoe moet ik hiermee omgaan?

 

Kimkommer


5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

jeetje wat erg voor je moeder, jou, en de rest van jullie omgeving! ik snap dat het schrikken is, en dat je niet weet hoe hiermee om te gaan…. 

 

wel goed dat je dit bij haar hebt aangegeven, je kan om te praten natuurlijk ook altijd naar je mentor, een andere docent of de kindertelefoon stappen, het nummer van de kindertelefoon; 0800-0432. 

 

ik zou proberen die ruzies '” te vergeten” , of het uit te praten, en proberen er voor jullie allemaal een fijne laatste tijd met haar te hebben, want er is niks zo erg als de rest van je leven het gevoel hebben dat je ruzie met haar hebt, en het nooit meer kan goedmaken, toch?! 

 

heel veel sterkte voor jou, je moeder, en de rest van de fam. en omstanders. 

 

Mij_Niet_Gezien

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @kimkommer8202 

We lezen aan je topic dat je in een lastige situatie zit. Je ontvangt al een mooie reactie van @Mij_niet_gezien . Je kunt inderdaad De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. We zijn er voor je!

Veel sterkte

Groetjes,

Roos van De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +19

doe wat goed voelt :)

Sterkte voor jou en je moeder

Reputatie 7
Badge +17

Idd doe waar jij je goed bij voelt. Ik zou nu niet te veel nadenken over later en over hoe je er dan misschien tegenaan kijkt. Nu kun je nog dingen uitpraten. Straks kan dat misschien niet meer.

Heel veel sterkte

Reputatie 1
Badge +1

Idd doe waar jij je goed bij voelt. Ik zou nu niet te veel nadenken over later en over hoe je er dan misschien tegenaan kijkt. Nu kun je nog dingen uitpraten. Straks kan dat misschien niet meer.

Heel veel sterkte

Dankjewel! Ondertussen gaat het ietsjes beter tussen mij en mijn moeder door "het te vergeten" maar damn dat gevoel blijft raar om ineens anders te doen.

Reageer