Vraag

Hoe moet ik het uitleggen?

  • 25 May 2018
  • 3 reacties
  • 208 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal! Ik zit hier met een probleem. Ik ben 13 jaar en dit begon allemaal toen ik 10 was. Het ligt namelijk aan mijn vader. Hij zegt altijd dat ik lieg terwijl ik dat nooit doe. Hij denkt ook alles te weten, zelfs als hij er niet is. Bijvoorbeeld: ik heb een heel irritant broertje van 7. Daar moet ik weleens op passen. Dan zit ik weleens gewoon te gamen ofzo en dan komt mijn broertje zo van: (ik) , je moet je huiswerk nog maken. Dan zeg ik ja en begin ik eraan na een halfuur. (Nadat hij heel veel is gaan zeuren). Dan wil ik even een boek pakken en sta ik perongeluk op zijn teen. Dan gaat hij helemaal huilen en doen alsof hij eraf is gehakt: "Au! Help, help!!! Ik voel hem niet meer!!!" Maar na 3 minuten is het weer over. Dan komt mijn vader thuis en vraagt hij hoe het ging. Dan zeg ik goed, maar m'n broertje zegt dan dat ik hem expres keihard heb geschopt. En zonder te aarzelen geeft mijn vader me een harde klap en zegt dat ik een week niet mijn kamer uit. En wat het ergste is, is dat hij het niet zag! En ik heb het geprobeerd tegen mijn moeder te zeggen, maar die zegt dat ik respect moet hebben tegen mijn vader, maar daar lijkt het niet op. Soms ben ik dan zo verdrietig dat ik weleens aan zelfmoord dacht. Maar dan denk ik dat dat geen goede oplossing is.

Help! Zo kan het echt niet meer! Ik weet niet wat ik moet doen.... bedankt voor het lezen. Ik hoop op een aantal antwoorden. Alvast bedankt!

3 reacties

Hii, je kan naar jeugdzorg stappen ( dan gaan ze waarschijnlijk met je ouders praten, en je wordt misschien uit huis geplaatst )
Of je kan vragen of je merkt je kan helpen.

He kan natuurlijk ook met je vader gaan praten.Maar het lijkt er op dat die je toch niet gelooft.
Mijn vader sloeg mij ook altijd.
Ik ben pas geleden naar de politie gegaan (zonder dat iemand het wist) en om advies gevraagt. Ik moet zeggen dat ik echt opgelucht was. Ik had veel eerder moeten gaan. Ik kreeg hele goede uitleg en advies. Ik raad jou ook aan om naar de politie te gaan. Niemand hoeft het te weten. Je hoeft géén aangifte te doen maar een gesprek, dat is heel fijn.
Hoi!

Dat is heel oneerlijk. Jouw vader mag, wat er ook gebeurt, jou niet slaan. Daarbij moet hij eerst naar jouw verhaal luisteren, in plaats van je zonder aarzelen te straffen.

Het is goed dat je met je moeder hebt proberen praten. Zij zegt dat je je vader moet respecteren, maar dat respect moet van beiden kanten komen. Is het een mogelijkheid met je vader te praten, op een moment dat jullie beiden ontspannen en kalm zijn? Doe dit echter alleen als je ervan overtuigd bent dat dit gesprek je geen gevaar oplevert. Als je vermoedt dat je vader je pijn gaat doen, kan het beter zijn dat gesprek te vermijden. Je zou ook je moeder erbij kunnen vragen, of (eerst) met haar zo'n gesprek voeren. Misschien beheerst je vader zich beter als je moeder erbij is.

Wat @Anoniem_09 zei vind ik heel goed advies. De politie kan je inderdaad helpen. Ze gaan vertrouwelijk met de situatie om.

Groetjes
x

Reageer