Vraag

Hoe merk je of je psychose gevoelig bent?

  • 11 March 2023
  • 1 reactie
  • 47 Bekeken

Badge

Ik wil een keer lsd proberen maar ik wel er vanuit gaan dat ik niet psychose gevoelig ben


1 reactie

Badge

Hoi,

LSD is een harddrug en kan dus best schadelijk zijn. Ookal wil je dit misschien niet horen: zoek alsjeblieft eerst nog even op het internet uit wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn. Je bent jong en hebt nog een heel leven waarin je allemaal dingen kan uit proberen en het heeft geen haast. Juist nu je nog zo jong bent, kan het extra schadelijk zijn voor je ontwikkeling.

Maar goed, dan je vraag.

LSD laat je de werkelijkheid anders ervaren. Vaak gaan mensen er ook van hallicuneren. Er is best een kans aanwezig dat je bad gaat tijdens een LSD-trip, omdat je in paniek kan raken. Je bent namelijk niet meer in controle en dat kan voor sommige beangstigend zijn.Het gevaar (naast alle andere gevaren die LSD met zich meebrengt) aan de werkelijkheid anders ervaren, is dat je ook na je bad trip anders over de werkelijkheid kan gaan nadenken. Soms raken mensen in een psychose en blijven ze, ook als de drug is uitgewerkt, dingen horen en zien die er niet zijn. Of mensen gaan bijvoorbeeld denken dat de wereld nep is. Dit zijn best serieuze klachten.

Ik kan jou natuurlijk niet vertellen of je psychosegevoelig bent en zelf kan je dat ook niet 100% weten. Vragen die je jezelf kan afstellen zijn: ben ik angstgevoelig? Kan ik er slecht tegen als de controle mij uit handen wordt genomen?  Heb ik veel grote levensvragen in het dagelijks leven die soms zelfs een beetje ver gaan? Geloof ik heel sterk in mijn eigen gedachtes?

Als je ‘ja’ antwoord op deze vragen is het misschien handig nog een keer na te denken of een LSD-trip op dit moment wel handig is voor jou. 

Stel, je bent echt vastberaden dat je LSD wilt doen, zorg er dan in ieder geval voor dat je je in een vertrouwde en veilige omgeving bevind met mensen die je goed kent en waar je je fijn bij voelt. En als het toch fout gaat: blijf rustig en geef het aan aan de mensen om je heen. Ook een bad trip gaat weer over (ook al kan het op dat moment niet zo voelen).

Ik hoop je vraag een beetje beantwoord te hebben en ik hoop stiekem dat je toch nog even je research doet of het wel zo'n verstandige keuze is. LSD kan heel leuk zijn, maar als het fout gaat, kan het heel eng en zelfs traumatisch zijn.

Heel veel succes verder!

Reageer