Vraag

Hoe laat doen jullie een nachtluier aan/om?

  • 30 January 2024
  • 30 reacties
  • 1541 Bekeken


Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Zeker leuke broekjes @Kelster lief dat je vriend deze voor je besteld had. Ik durf broekjes eigenlijk niet meer te gebruiken vanwege de ongelukjes in het verleden. Geef mij maar gewoon luiers met plakstrips daarmee kan ik zonder zorg gewoon lekker heel de nacht mee door slapen. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo allemaal,

 

jullie gaan off-topic, willen jullie bij het onderwerp blijven?

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 5
Badge +3

@Anoniemste meisje Is je moeder nog terug gekomen op haar beslissing of moet je je luier nog steeds vroeg om doen? Afgelopen maandag had ik een erg vermoeiende dag gehad en na het zwemmen zoals gewoonlijk gelijk bij thuiskomst mijn luier om gedaan (+/-19:15u). Gelukkig maar want ik was in slaap gevallen op de bank en werd even later wakker met een behoorlijk natte luier.

Ik hoop dat je situatie nog veranderd en dat je gewoon weer zelf mag beslissen wanneer jij je luier om doet.

Liefs Linne😘

Reputatie 4
Badge +2

Hi @Linne01  heel erg lief dat je het vraagt! Ik moet de luier nog steeds vind ik te vroeg om doen van mijn moeder. Ietsje later is het nu gelukkig wel en bij mooi weer blijf ik nu ook in de avond langer buitenspelen om het te omgaan.
Maar zodra ik dan thuis kom ben ik moe en moet ik nog steeds vlot daarna mijn luier om doen van mijn moeder. Ik moet toegeven dat zelfs dat iets is waar je aan gewend raakt, Nadat ik er eerst veel ruzie over had met mijn moeder heb ik mij er nu bij neergelegd, Dat is rustiger en prettiger want ik houd absoluut niet van ruzie en slechte stemming in huis. Nu is het meestal tussen 20:00 en 21:00 gelukkig ook wel weer iets later als het in het begin was.
Hoe noemen jullie ouder het? Zeggen die doe je luier om (dat doet mijn moeder alleen als ze boos is) of gebruiken ze er andere woorder voor? Als mijn moeder niet boos is zegt ze meestal ga je maar even klaar maken voor de nacht of iets in die richting. Zelf zeg ik wel meestal ik ga mijn luier even omdoen, dat moet ik toegeven.

Groetjes!

 

Reputatie 5
Badge +3

....
Hoe noemen jullie ouder het? Zeggen die doe je luier om (dat doet mijn moeder alleen als ze boos is) of gebruiken ze er andere woorder voor? Als mijn moeder niet boos is zegt ze meestal ga je maar even klaar maken voor de nacht of iets in die richting. Zelf zeg ik wel meestal ik ga mijn luier even omdoen, dat moet ik toegeven.

Groetjes!

 

Hi @Anoniemste meisje ,

Wat vervelend dat je nog steeds redelijk vroeg je luier om moet doen maar gelukkig is het niet nog vroeger geworden is. En opzich is tussen 20u en 21u niet super vroeg toch? Ik snap dat je het voor nu laat rusten en dat is misschien maar beter ook want ruzie hebben met je moeder is natuurlijk nooit leuk.Meestal doe ik mijn luiers om 21u om maar soms als ik een rustige avond wil hebben doe ik hem ook wel eens eerder om. Niet omdat ik dan moe ben ofzo maar omdat ik mezelf dan gewoon ontspannen voel. En dan hoef ik savonds als ik bijvoorbeeld lekker in bed TV kijk of een boek lees mijn bed niet meer uit om een luier om te doen. Als ik dan moet plassen kom ik meestal wel mijn bed uit maar soms ook niet...

Tja luiers (als het ter sprake komt) noemen wij het gewoon luiers. Mijn moeder heeft een tijdje gehad dat ze mijn luiers Pampers (zeg: Pempers) noemde. Maar daar voelde ik me niet fijn bij want hoewel ik het soms fijn vind om mij klein te gedragen Pampers zijn voor baby's en dat ben ik niet! Ik durfde het eerst niet te vertellen tegen mijn moeder dat ik mijn daar niet fijn bij voelde... maar uiteindelijk toch de moed weten te verzamelen om er met mijn moeder over te praten. Gelukkig begreep mama mij en sindsdien gebruikt ze luiers in plaats van Pampers wat ik wel fijner vind. Maar alsnog wordt luier niet echt benoemd ofzo soms 's ochtends dat mama vraagt of mijn luier nat is of een keer in de twee maanden dat ze vraagt of ze al nieuwe luiers moet bestellen. Maarja zou eigenlijk niet weten hoe je het anders moet noemen want ja een eendelige systeem met plakstrips (zoals Tena het zelf noemt) rolt natuurlijk niet zo lekker van de tong 😂😂😂.

Groetjes!

Linne😘

Reageer