Vraag

hoe kan ik omgaan met mijn ouders?

  • 16 April 2023
  • 2 reacties
  • 88 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 0 reacties

hallo, 

dit is de eerste keer dat ik iets schrijf hier, sorry voor slordigheids fouten. 

ik ben een 16 jarige meisje, ik heb twee broertjes en zit op vwo. 

mijn ouders zijn verschrikkelijk ze vinden school alles, op mijn 16de verjaardag had ik een wisunde proefwerk ik was niet gegaan omdat ik heel veel stress had. mijn ouders hadden mij daardoor geen cadeau gegeven en zeiden niet eens gefeliciteerd. de reden, omdat ik me kut moet voelen en spijt moet hebben. 

ik werd net wakker en mijn telefoon was weg. de reden, omdat ik niet een normaal wekker koop en mijn telefoon gebruik. 

ik probeerde mijn moeder te vragen waneer ik het terug kreeg maar dan zet ze haar handen op haar oren en gaat ze geluiden maken. als een gekke kleuter. ik mag mijn vader niet bellen en vragen en hij zegt dat ik geen telefoon meer krijg. ik vind het zo erg want ik moet met de bus naar school gaan en ik kan niet zonder telefoon gaan dan kan ik wijzegingen enzo niet zien. maar dat boeit ze niks, hun boeit mij niks. 

ik word wel minstens 1 keer per dag verteld dat ik kei dik ben en lelijk omdat ik zo dik ben, dat is begonnen toen ik 10 jarige was die 35 kilo weegde. (zij zijn de enige die dat zeggen), de reden hiervoor is zodat ik minder dik word… 

ik mag alleen vrienden hebben die zij kiezen (dochters van vrienden van hun) of geen vrienden hebben. 

zij hebben zovaak ruzie echt sinds ik kei jong was. 

ik mag echt bijna nooit naar buiten gaan en als ik dat doe word ik elke paar minuten gebeld "WAAR BEN JE" "WAT DOE JE" "MET WIE BEN JE". zelfs op school belt mijn moeder mij 100 keer en vraagt ze waar ik ben en ze gelooft mij niet als ik zeg ik zit op school en dan moet ik mijn locatie sturen. 

ik heb deze school jaar mijn cijfers kei erg laten zakken want ik wilde gewoon dat ze stopten met cijfers zo belangrijk vinden, maar nu heb ik er spijt van want het lijkt erop dat ik serieus ga zakken. 

ik wil niet uit huis gezet worden want ik hou heel erg van mijn broertje. de enige manier wat ik kan bedenken om alles te stoppen is als ik over ga maar ik weet niet of het nu lukt. 


2 reacties

Badge

Hey, heb je ooit aan je ouders verteld hoe jij je erover voelt?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

We lezen dat je thuis in ee; lastige situatie zit, en dat (t moeilijk is om een gesprek hierover aan te gaan met je ouders. Wat goed dat je hier steun en tips zoekt!

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Reageer