Vraag

Hoe kan ik met boze reacties en gebeurtenissen omgaan?

  • 25 May 2019
  • 1 reactie
  • 49 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee ik wilde t ff kwijt en heel graag weten hoe je hier mee om moet gaan:

Ik kwam net terug van voetbal, de deur stond open en ik ging naar binnen na 2x keihard "hallo" te hebben geroepen kwam mn stiefvader beneden en bla bla bla. Ik vroeg waar mn moeder was en opeens werd hij echt heel boos. Hij zei dat ik alleen maar gekanker uitkraam en dat soort shit. Ik voel me echt heel kut en ben echt bang dat door dit en de afgelopen gebeurtenissen mn depressie weer naar boven komt en dat er dan word gezegd dat ik niet zo moet zeiken en dat ik het deze keer 'zelf heb veroorzaakt'.

Hoe kan ik er mee omgaan als iemand zoiets zegt?

xx

1 reactie

Hey,

Dat klinkt echt niet leuk! Weet je moeder ook dat je stiefvader zo tegen je doet?
Als dat niet zo is dan zou ik zeker naar je moeder toe gaan om dit aan te geven. Dan weet zij er van en kan ze hem er misschien op aan spreken.
Als je moeder het zelfde denkt als je stiefvader lijkt me dat erg lastig. Ik weet niet zo goed hoe je dat dan moet oplossen.
Maar ik heb wel tips om van je boosheid af te komen:
  1. Schrijf je gevoelens op, het beste werkt het om het te doen met pen en papier. Schrijf alles op wat er in je naar boven komt. Dat kan heel erg opluchten.
  2. Je kan ook een brief schrijven naar je stiefvader om te vragen wat er aan de hand is, want zo als ik het lees heb je niet echt een idee waarom hij zo pissig tegen je doet. Een brief schrijven werk meestal dan beter omdat je het zo vaak over kan lezen als je wilt voordat je het geeft aan hem.
  3. Om je agressie te uiten kan je ook een blokje om lopen, pas wel op voor het verkeer natuurlijk. Ren zo hard als je wilt, je kan er ook voor kiezen om niet te rennen maar dat je lopen alleen al genoeg vind. natuurlijk wordt het probleem hier niet mee opgelost maar je kan je wel even weer wat beter gaan voelen. (een frisse neus doet wonderen ;))
  4. Je kan ook als je daar behoefte aan hebt ergens even keihard tegen aan slaan of schoppen (let er wel op dat je jezelf geen pijn doet 😉
Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt!

Ik wens je heel veel succes, en weet dat het altijd goed komt. Er zijn genoeg mensen die je kunnen helpen om niet weer in een depressie te raken. Ik vind het heel knap van je dat je dit zelf in ziet, en dat je hier over durft te praten.

Veel liefs en sterkte,

Kaatje

Reageer