Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik het beste met mijn moeder overweg?

• December 28, 2024
  • 1 reactie
  • 80 Bekeken

Context: Ik ben een 17 jarige puber. Mijn ouders zijn al zeker 15 jaar gescheiden. Ik woon bij mijn moeder. Mijn vader bevind zich ver van mijn moeder vandaan. 2 jaar terug is mijn broertje (met behulp van meerdere rechtzaken) bij mijn vader gaan wonen. Mijn broertje heeft meerdere malen met Sociale teams (een instelling die probeert de sfeer thuis te herstellen) geprobeert om dat in goede banen te lijden. Helaas is dat niet gelukt, vandaar de rechtzaken. 

Ondertussen bots ikzelf vrij vaak met mijn moeder.  het heeft enkele keren gezorgd in verbale en fysiek geweld. Ikzelf loop ook bij Sociale Teams om dit bespreek baar te zetten. Mijn begeleider adviseert mij om een keer te gaan zitten met mij en mijn moeder. Mijn moeder werkt alleen niet mee en bied een ander alternatief aan (die ik niet mag onderzoeken voor een onduidelijke reden.)

Mijn vraag:

Hoe kan ik het beste met mijn moeder om gaan zodat we niet zo vaak botsten? Mijn moeder wilt absoluut niet met Sociale Teams om de tafel om er aan te gaan werken. Ze heeft een kindbehartiger ingeschakeled. Met een zoekopdracht kwam ik er al vrij snel achter dat die kijkt naar de scheiding. Waar ik tevens geen last meer van ervaar.  Ikzelf ben erg gehecht aan mijn begeleider omdat die heel het dossier heeft van hoe ik me de afgelopen periode(s) gevoelt heb en waar ik tegen aan bots.

Heeft de kindbehartiger echt zin aangezien de scheiding 15 jaar geleden plaatsvond.

Zijn er alternatieve die zich puur kijken naar wat IK nodig heb i.p.v wat mijn moeder nodig heeft

P.S De situatie is nogal complex en om het simpel te houden heb ik het kort samen gevat. Als er meer context vereist is voor een goed advies dan zal ik Z.S.M reageren.

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren.

-Jowii

1 reactie

Forum|alt.badge.img

Heyy,

Ik bots ook heel vaak met mijn moeder en weet uit ervaring dat je er op een gegeven moment klaar mee bent. K heb een beste vriend verteld en die let op zijn telefoon voor als ik bel of app, miss dat jij dat ook kan doen. Als ik daan bots met mijn moeder gaat die vriend naar buiten en zoeken wr elkaar op en gaan we iets leuks doen en loopt hij mee naar huis om te controleren of het rustig is thyis. Als het avond is en je niet meer naar buiten gaat zou je miss kunnen mee praten met je moeder alsof jullie een toneelstuk spelen en jij moet met je moeder mee spelen van wat zij wil en zegt. Je kan ook alleen 1 woord zeggen okay of ja dat valt altijd goed of isg nee niet hele zinnen. Of gwn naar je kamer lopen en zeggen dat je moe bent en gaat slapen... En miss kan je aan je begeleider vragen of het wat vaker over jou kan gaan en niet alleen maar wat er bij je moeder moet gebeuren. Als je nog vragen hebt of tips wil gwn zeggen!

Xoxo