Vraag

Hoe is het om in een pleeggezin te leven?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Goedenavond iedereen,

Ik ben vandaag 14 jaar oud geworden. Ik zit al een paar weken met de vraag hoe is het om in een pleeggezin te wonen/leven? Er is namelijk een grote kans dat ik er naartoe ga en ik heb er heel veel negatieve gedachtes over. Maar omdat de kans groot is en ik mij moet voorbereiden zou ik graag jullie ervaring willen horen, want misschien is het niet zo erg.

17 reacties

Hey!

Ervaring heb ik er niet mee. Ik ken echter wel enkele mensen die in een pleeggezin opgroeien dus ik zalje zo correct mogelijk dingen vertellen.

Ik denk dat het echt niet nodig is om er negatief over te denken. Een pleeggezin is er juist om jou op te vangen en vooruit te helpen. Je komt meestal in een warm gezin terecht. Misschien is het nuttig te je erop voor te bereiden misschien pleegbroers- en zussen te hebben.
Misschien kun je via de mensen die deplaatsing voor je zullen regelen welin contact komen met andere jongeren die in een pleeggezin wonen?
Hier vind je getuigenissen van andere pleegkinderen.
Het komt goed!

Groetjes
Lot
Je moet de goede mensen hebben als je die niet hebt dan is het een hel.
Hi @sereen_csb,

ik krijg morgen de uitslag of ik naar een pleeggezin moet of niet.
Mijn vraag aan jou is of je zelf ook in een pleeggezin zit/zat?
Veel succes voor morgen!
Zou je zelf graag naar een pleeggezin gaan of juist niet?
Je zou vanavond een lijstje kunnen maken met alle dingen die je eventueel zou willen vragen over het pleeggezin, aan de persoon die het allemaal regelt.
Hi @sereen_csb,

ik krijg morgen de uitslag of ik naar een pleeggezin moet of niet.
Mijn vraag aan jou is of je zelf ook in een pleeggezin zit/zat?

Ik zit zelf in een pleeggezin eigenlijk al sinds 2016 maar ik ben steeds naar een ander gezin gegaan. De mensen hier zijn heel aardig en ik heb het goed hier. Maar er zijn wel wat dingetjes waardoor ik het niet leuk vind hier. 1 ding: Blijf jezelf en het komt goed.
Reputatie 1
Badge +1
Jeetje, klinkt raar maar ik ben jaloers!
ik heb VRESELIJKE OUDERS
Toen ik klein was van 0 tot 2 zat ik in mijn geboorteland bij een pleeg gezin kort, hun waren aardig voor me.. maar omdat ik het zwaar heb met in een ander gezin te wonen hier in Nederland... bij m i j haat ik ze echt vreselijk en word geïrriteerd door hun steeds...
En zeg steeds leugens als ik hun haat met een afdrukking op mijn gezicht dat ik ze haat..
En met tegenzin een nep lach op mijn gezicht te plakken.. (+met een haat etc gevoel schokken ermee)
Maar dat is bij mij, sorry ervoor.

Troubleshooter, heb vertrouwen dat het goed komt enzo, niet alles hoeft perse misschien dat het minder vlot gaat als je dacht om bij een ander gezin te wonen.
Maar je komt heus weer boven op als je bijv. somber bent ofzo.

Ik duim erop dat het goed komt voor je 😁👍🏻👍🏻
Toen ik klein was van 0 tot 2 zat ik in mijn geboorteland bij een pleeg gezin kort, hun waren aardig voor me.. maar omdat ik het zwaar heb met in een ander gezin te wonen hier in Nederland... bij m i j haat ik ze echt vreselijk en word geïrriteerd door hun steeds...
En zeg steeds leugens als ik hun haat met een afdrukking op mijn gezicht dat ik ze haat..
En met tegenzin een nep lach op mijn gezicht te plakken.. (+met een haat etc gevoel schokken ermee)
Maar dat is bij mij, sorry ervoor.

Troubleshooter, heb vertrouwen dat het goed komt enzo, niet alles hoeft perse misschien dat het minder vlot gaat als je dacht om bij een ander gezin te wonen.
Maar je komt heus weer boven op als je bijv. somber bent ofzo.

Ik duim erop dat het goed komt voor je 😁👍🏻👍🏻

Ik heb dus precies hetzelfde!
@sereen_csb Ik zal zeker mezelf blijven ❤️ Misschien kun je met ze praten, bijv zeggen ik vind dit en dit niet leuk en wil er graag wat aan veranderen zodat we het allemaal naar ons zin hebben.
Ik wens je heel veel sterkte, alles komt goed op zijn tijd!
@mijnproblemen1 Wat naar om dat te lezen. Wil je er misschien met mij over praten, ik heb zelf veel ervaring met vreselijke ouders. Oh ja en naar een pleeggezin hoef ik niet meer te gaan... als mijn familie het 3 maanden volhoud om zich te gedragen. Het is trouwens een vreselijk traject dat pleeggezin gedoe. Geloof mij je wilt niet jaloers zijn.
@JadeGameSetPlay Probeer met ze te praten. Ook al zie je het niet zitten het zijn ook mensen en ze zullen je vast begrijpen als je zegt wat er echt aan de hand is. Je kunt natuurlijk ook met een vertrouwenspersoon praten die je misschien kan steunen en je tips kan geven.

Alles is trouwens goed gekomen!! Ik hoef niet naar een pleeggezin.. maar op 1 voorwaarde ik en mijn familie moeten 3 maanden ons best doen om het bij ons thuis weer veilig te maken. Bedankt voor je reactie.
Ik duim er ook op dat alles goed komt met je! xoxo
@xLotx Mijn mening over naar een pleeggezin te willen gaan, wisselt heel vaak af. Als ik bijv. boos ben en het gaat even niet goed thuis wil ik het liefst mijn spullen pakken en rust zoeken bij andere mensen. Maar als het thuis super gezellig is, en ik zie hoeveel banden ik heb met vrienden en familie thuis... wil ik het liefst blijven en niet naar een wildvreemde gaan.

Ik heb geen lijstje gemaakt over het pleeggezin, daar hoef ik gelukkig niet naartoe! Ik heb 3 maanden de tijd om alles te repareren thuis en het er veilig te maken.

Bedankt voor alles Lot
@JadeGameSetPlay Probeer met ze te praten. Ook al zie je het niet zitten het zijn ook mensen en ze zullen je vast begrijpen als je zegt wat er echt aan de hand is. Je kunt natuurlijk ook met een vertrouwenspersoon praten die je misschien kan steunen en je tips kan geven.

Alles is trouwens goed gekomen!! Ik hoef niet naar een pleeggezin.. maar op 1 voorwaarde ik en mijn familie moeten 3 maanden ons best doen om het bij ons thuis weer veilig te maken. Bedankt voor je reactie.
Ik duim er ook op dat alles goed komt met je! xoxo


Ik ga het wel proberen.. na dat ik nog paar dingen zelf moet handelen misschien voordat ik met hun kan praten...

EN het is nog steeds belachelijk dat hun mijn leuke leventje vroeger hebben verpest en dat ik zo in geheim hier ben gekomen...😑

Wat oneerlijk en onzin van hun dat hun zoiets aan mij hebben geflikt...😑😒
@sereen_csb Ik zal zeker mezelf blijven ❤️ Misschien kun je met ze praten, bijv zeggen ik vind dit en dit niet leuk en wil er graag wat aan veranderen zodat we het allemaal naar ons zin hebben.
Ik wens je heel veel sterkte, alles komt goed op zijn tijd!

Dankjewel! Ik wens jou ook veel succes ❤️
@JadeGameSetPlay Ik wens je veel succes, praten helpt vaak. Elkaar begrijpen en steunen is heel belangrijk in een gezin.

xoxo Troubleshooter 💥
Mij gaat vaak niet zo op zijn gangetje....

Ik haat ze vaak en blijft ook, en hun zijn ook wel erg soms behulpzaam..

IK SNAP GEWOON ER NIKS MEER VAN...

IK WORD ZOOOO VERWARD ERVAN...😡🙃😫
@JadeGameSetPlay Ik begrijp je helemaal, ik haat mijn familie ook. Ik begrijp het soms ook niet meer bijv. nu... ik zou nu gewoon weg willen rennen. Ze dagen mij de hele tijd uit.

Reageer