Skip to main content
Vraag

Hoe heten jouw knuffels?

• October 15, 2025
  • 29 reacties
  • 308 Bekeken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19

Ik ben nooit zo creatief in het verzinnen van namen voor mijn knuffels. Zo heb ik een konijn en die heet Konijn, en een aap die ik Aapje noem. Hoe heten jouw knuffels als je knuffels hebt. En hoe ben je op de naam gekomen?

xx liefs Wolf 🐺

29 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 15, 2025

Heyy,

Mijn knuffels heten Flip (door flip de beer😎), Beer , Aapje, en een konijn Cantaloupe omdat ik die kocht toen ik net op het forum was en een konijn als profielfoto had😅

Liefs🙂

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hoi ​@Wolf ,

Mijn knuffels heten Gigi is een giraffe 🦒 en bobo een aap 🐒, toen ik vroeger in de dierentuin was hoorde ik beide namen dus ging mijn knuffels ook zo noemen had ook een hond🐶 ( inmiddels kwijt)  en die noemde ik dribbel, spreekt voor zich 🤣😉.

Liefs 😊

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 15, 2025

@Boterbloempjee  moest het toch even opzoeken, kende het niet😅😉

Wel een schattig hondje😊❤

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 15, 2025

Hey! Ik heb er 4 met een naam. Ik kan Mickey wel verklappen en Robby (zeehond knuffel xD). Wat lief allemaal van jullie! ♥️

Liefs, Tover xxx

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • October 16, 2025

Mijn beer heet mevrouw beer .

Dan heb ik nog een koala beer en die heet lisa.

En nog een katje en die mevrouw poes 

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Ik heb een aapje die heet George van Curious George (mijn profielfoto) en een muis van Rijkswaterstaat die heet Bobbie want de Rijkswaterstaat meneer heette Bob.

Liefs 

NightShadow

Hey ​@Wolf,

Ik heb een konijn en die heet Konijn, een eend en die heet Eend, een koekieminster en die heet Koekiemonster. De rest van me knuffels ben ik kwijt. Konijn gaat eigenlijk over mee naar toe, dus dat is echt wel m’n belangrijkste knuffel

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 17, 2025

Heey ​@Wolf eigenlijk hele leuke vraag XD 

ik heb een olifant, die heet Flappie. (Je raad vast waarom)

Ik heb een panda, die heet panda. Ik heb een nijlpaard en die heet Lieneke. Geen idee hoe ik daarop kwam. Maar die is nog van mijn moeder geweest, dus nu best oud xp

Ik heb ook een duif die heet baguette- heeft een baret op en duiven eten brood- dus Frans brood 

Ik heb ook een eend en die heet chagrijnige eend, want hij kijkt chagrijnig.

Ik heb ook een vogel die Colin heet, en z'n vriendin heet Kaya. 

En een kat die Catty heet.

Sorry ik heb miljoenen knuffels 😏

XXX Yusa 

NightShadow

Hey ​@Yusa. Misschien ben ik niet zo slim, maar ik zie geen verband tussen de naam Flappie en een olifant. Waar komt die naam vandaan? 🫣

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 17, 2025

@NightShadow oh... 🫥

Het is flappie vanwege de flaporen. Haha ik denk dat je wel slim bent hoor. Niet iedereen denkt zo XP

Jouw knuffels hebben ook briljante namen🤣

XXX Yusa 

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • October 24, 2025

Ik noem mijn knuffels meestal naar de plek waar ik ze vandaan heb. Zo kom ik aan namen als Bourg, Novo, Huez en andere aparte namen. Verder ben ik ook niet heel origineel hoor. Denk aan schaapje, beertje, aapie, etc.

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • October 25, 2025

Ik heb een varken en die heet knorretje (Winnie the Pooh) en nog een varken die heet Judah (hebben mijn broertjes bedacht)

smokey
Forum|alt.badge.img+7
  • Vaak actief
  • October 30, 2025

Hoi

Ik heb al een lange tijd een klein knuffelpaardje die ook nog van mijn moeder is geweest en die heb ik Fleur genoemd, normaal geef ik knuffels eigenlijk geen namen haha, ik heb ook nog een classic: een lapje genaamd Doekie, ik geloof dat veel mensen er wel zo eentje hebben ;)

Phoenix
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • October 30, 2025

Mijn knuffel heet lappie zo heeft m’n zus hem genoemd

Forum|alt.badge.img+6
  • Vaak actief
  • October 30, 2025

Ik heb een knuffel hondje en die heet Snoepie. Mijn oma had 10 honden. 1 van de honden was wit met wat zwarte vlekken. Die heet dus snoepie en het was mijn favoriete hond, inmiddels is hij al dood. Maar mijn oma gaf me een knuffel en die lijkt op snoepie, dus daarom heb ik die ook snoepie genoemd. En hij gaat overal mee. Ik ben 15 en slaap nog steeds met knuffels lol

Forum|alt.badge.img+1

@Wolf je bent echt een legende. Je reageert op bijna elke topic.

Arclight22
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 30, 2025

Jaa ze heten bruine beer dat is wat een grotere knuffelbeer vernoemd dat tv programma, wizzy dat is een hond, buddy, kermit en archie

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 30, 2025

Erg leuke vraag Wolf!

Deze knuffels heb ik:

-Harneknal Hardeknal (Hardeknal was gebaseerd op het einde van het spookslot van de efteling (RIP), maar mijn oma had het gehoord als Harneknal en ik kon niet kiezen. Ik weet ook niet hoe ik de connectie met het spookslot met hem heb omdat het mijn geboorteknuffel is, ig dat je hem kan zien als spook omdat hij zo’n flap is.)

-Poppetje (ook een flap, geen flauw idee hoe ik aan de naam kom)

-Uiltje (Wat voor dier zou dit toch zijn?)

-Colossos (Is van de attractie: Colossos: Kampf der Giganten in Heidepark)

-Hondjie (Hondje klonk niet leuk)

-Aapbanaan (We hadden al een Aapje en het is een aap die canonically van bananen houdt, ja wij hebben knuffel lore. Ga ik waarschijnlijk nog een topic over maken ooit)

-Gerretje (van mijn opa Ger, dus daarom)

Interessante vragenlijst en leuke trip langs memory road voor het meeste Wolf. Keep it up!!!

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm herkenbaarheid en anonimiteit.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 31, 2025

​je bent echt een legende. Je reageert op bijna elke topic.

haha dank je!

xx liefs Wolf 🐺

lolita
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • October 31, 2025

*Onnodige quote verwijdert door de Kindertelefoon*

@Wolf  ik heb een kat knuffel die ik michou noem (kat in mijn taal) en een andere die gewoon miauw heet 🥹🥹 ik heb ook een beer die tosti heet en een haai knuffel die missile launcher 3000 heet (was me vriendins idee..)

Tandenborstel
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 4, 2025

Ik heb wel over de 50 knuffels en ze allemaal hebben een naam die ik kan onthouden 😅

Ik ga ze niet allemaal opnoemen want dat word teveel, maar ik geef wel een voorbeeld van een paar >:D

Dus ik heb een eenhoorn knuffel en die heet bloeblis (De meeste van de namen zijn heel random I know XD😂😅), ik heb een kikker en die heet Sammis, ik heb een schaapje en die heet bää 😁🤣 ik heb een knuffel die heet Marshmallow, ik heb een draakje en die heet puffie want idk 🤔 en dan heb ik er nog wel een paar met speciale namen maar ik ben aan ze gehecht dus kan ik de namen gewoon niet vergeten 🤗🙂  

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 4, 2025

jaaaa ik heb 3 knuffels en ik ben al 15😂 maar mijn knuffel kat heet kiki mijn konijn heet nijntje en mijn beer heet pluisje ik weet niet hoe ik aan die namen kom maar mijn creativiteit was goed 😭😂 

(ps: wow en ik zie dat ik ook echt laat heb gereageerd sorryyy)

groetjesss vie

Forum|alt.badge.img+1

Ik ben nooit zo creatief in het verzinnen van namen voor mijn knuffels. Zo heb ik een konijn en die heet Konijn, en een aap die ik Aapje noem. Hoe heten jouw knuffels als je knuffels hebt. En hoe ben je op de naam gekomen?

xx liefs Wolf 🐺

Ik ben eigenlijk ook niet echt creatief…. (Hier homt n hele lijst lol):

• Mama knuffel (Ik d8 tot op 2 jaar geleden dat ik m van mn moeder had gekregen)
  • Oma hamster (Deze heb ik van mn oma gekregen en het is...een hamster, supriseee!)
  • Knuffie (Deze noem ik blijkbaar al zo sinds ik kan praten, I know, echt suuupercreatief)
  • Papa knuffel (Het is een aap, hij was over, dus het werd papa)
  • Amber (Deze is denk het meest creatief, het is een kat van Didl en hij is vroeger van mn moeder geweest. Ik denk dat ik hem onbewust heb genoemd naar de oude kat bij ons thuis (Die is overleden toen ik 1 was dus de naam moet ik van mijn ouders ergens hebben opgevangen, ik weet alleen dat baby-ik en de kat het heel goed konden vinden)
  • Muisje (Het is een rammelmuis.)
  • Man zonder naam (Ik wist geen naam)
  • Fantasia (Dit was zo'n knuffel met n kaartje waar de naam in staat lol)
  • Safari/Gigi (Een giraffe, ook met zo'n kaartje met de naam (Safari) erin. De naam Gigi komt van mijn bijnaam voor een giraffe die bij het circus stond die ik elke dag na school ging opzoeken. De knuffel heb ik gekregen toen de giraffe bij het circus was gestorven)
  • Stitch (Het is een stitch knuffel wojow)
  • Didl (Dat konijn van Didl, idk hoe die eigenlijk heet)
  • Wolfje/Wolfie

Volgens mij was dat zo'n beetje de knuffels die een naam hebben lol

xoxo

J.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 6, 2025

Hey! Deze zag ik in de winkel!  Grote stapel van dezelfde 😄Ik heb deze gekozen om cadeau te geven haha. Wie weet er eens een originele naam?  Hij is voor een bff die gek is op lang oor konijnen xD.

Liefs Tover xxx

De afbeelding is aangepast i.v.m. forumregel 3: 

Zorg ervoor dat je anoniem bent op het forum, zodat anderen jou niet herkennen. Dus:

Plaats geen foto’s van personen - hieronder vallen ook afbeeldingen/foto's die gegenereerd zijn door AI.

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 6, 2025

Hahaha wat skottig ​@Tover01 !  Noem dr maar Toverkonijn 😍😉

Met liefs, Tartan XxX