Skip to main content
Vraag

Hoe goed kunnen jullie opschieten met je broer/zus?

• May 17, 2025
  • 20 reacties
  • 283 Bekeken

Heb je een broer(tje)? Hoeveel en hoe oud?

Heb je een zus(je)? Hoeveel en hoe oud?

Kan je goed met ze opschieten? 
Wat doe je allemaal met ze?

Ben je er tevreden mee?

Hoe denk/hoop je dat het contact tussen jullie later gaat zijn?

20 reacties

• May 17, 2025

Heb je een broer(tje)? Hoeveel en hoe oud? 1 en hij is 10 

Heb je een zus(je)? Hoeveel en hoe oud? 1 en zij is 5 

Kan je goed met ze opschieten?  jawel 
Wat doe je allemaal met ze? valt mee maar ik speel en klier ze als een groote broer. 

Ben je er tevreden mee? jawel, wil meer met ze doen maar dat lukt me gewoon niet kwa school 

Hoe denk/hoop je dat het contact tussen jullie later gaat zijn? ik DENK dat het contact tussen ons wel goed blijft. 

Groetjes badeend🦧

201anoniem
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 17, 2025

Hi 

Ik heb 1 broertje die twaalf is. Ik kan het meestal best goed met hem overweg. Meestal doen we een beetje ons eigen ding maar soms doen we iets van een spelletje of gaan we naar buiten.

Ik denk dat ik het best goed getroffen heb met mijn broertje. En ik hoop dat we later gewoon kontakt blijven houden.

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • May 17, 2025

Heb je een broer(tje)? Hoeveel en hoe oud?nee

Heb je een zus(je)? Hoeveel en hoe oud? Jaar 1 van 16 en 1 van 3   

met de oudste wat een half zusje is kan ik niet goed opschieten met de jongste wel zei is en schatje ik mag meer met haar doen dan me moeder  hihi 
Wat doe je allemaal met ze? ik verschoon haar luier soms vraagt ze of ze bij mij mag slapen dus die slaapt vaak bij mij in bed als me vriendin er niet is door de weeks 

Ben je er tevreden mee? ja met de jongste zeker als ik later zo kinderen krijg zal ik hem blij zijn 

Hoe denk/hoop je dat het contact tussen jullie later gaat zijn? Super goed de band die ik en me kleine zusje hebben kan niemand kapot maken en daar is me half zusje niet blij mee maat me kleine zusje moest helemaal niks hebben van haar 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • May 18, 2025

Heb je een broer(tje)? Hoeveel en hoe oud? 12

Heb je een zus(je)? Hoeveel en hoe oud?14

Kan je goed met ze opschieten?  Ja, heel goed.  
Wat doe je allemaal met ze? We fietsen samen naar school, maken samen muziek, hebben veel lol.  Speel samen met zusje volleybal.

Ben je er tevreden mee? Ja, heel blij.

Hoe denk/hoop je dat het contact tussen jullie later gaat zijn? Ik ben zeker dat het contact heel goed blijft,  ook al zijn we alle drie erg verschillend.

En bij jou, ​@Puckmeisje?

• May 18, 2025

Leuk al die antwoorden! En ik had het gisteren pas geplaatst! Ik zal het zelf ook nog een keer antwoorden.

Eigenlijk bij iedereen dus best goed enzo.  En grote broers en klieren hoort er denk ik bij- zucht

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • May 18, 2025

Nee dat had me wel leuk geleken maar nee ;)

Ik heb een zus die 10 jaar ouder is ♥️

Ja heel goed! 

Ze komt best vaak langs (woont op zichzelf) en dan gaan we altijd wel wat gezelligs doen zoals naar de stad of als er ergens iets is zoals een fair of muziek. En met haar winkels bekijken soms, of andere leuke dingen. 

Ben je er tevreden mee?

Zeker! 

Heel goed, dat weet ik wel zeker 🥰

Liefs Tover xxx

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 18, 2025

Ik heb 1 broertje van 10

Geen zusje

Ja best wel, we hebben soms ook wel ruzie, maar dat hoort erbij

We doen veel samen: gamen, buitenspelen, logeren en veel meer

Zeker tevreden

Ik denk heel goed, dat hoop ik ook!

XXX

• May 18, 2025

Mijn eigen antwoorden schreef:

Heb je een broer(tje)? Hoeveel en hoe oud? 1 hij is achttien 

Heb je een zus(je)? Hoeveel en hoe oud? 1 en ze is 13

Kan je goed met ze opschieten?  Ja hoor. Al is mijn broer soms een klier, hij is best lief. Mijn zusje is een schatje en soms wat naïef.
Wat doe je allemaal met ze? Lol maken, lachen en van die bordspelletjes, soms series kijken op Netflix en we hebben een tafeltennistafel en dat doe ik vooral met mijn vader en broer. Met mijn broer ga ik heeeeel soms naar de stad. 

Ben je er tevreden mee? Ja. Mijn broer is nogal beschermend, wel lief maar soms heb ik het gevoel dat hij denkt dat ik niet voor mezelf kan zorgen- 2 vaders… Mijn zusje ziet mij helemaal als grote voorbeeld en vraagt vaak advies dus dat is wel leuk. En ze jat soms kleding enzo (niet heel erg maar…)

Hoe denk/hoop je dat het contact tussen jullie later gaat zijn? Ik hoop het echt en fantaseer soms hoe dat dan is om op visite te gaan ofzo bij elkaar of dingen samen ondernemen als je op jezelf woont 

Jane Doe tm
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • May 19, 2025

Heb je een broer(tje)? Hoeveel en hoe oud? nee

Heb je een zus(je)? Hoeveel en hoe oud? ik heb 2 zusjes (13 en 16 jaar oud) en een zus (19 jaar)

Kan je goed met ze opschieten?  met mijn jongste zusje en zus wel maar niet met mijn oudste zusje
Wat doe je allemaal met ze? ik cosplay met mijn jongste zusje en speel veel  MTG, DND en bespreek boeken met mijn zus

Ben je er tevreden mee? nee, ik zou graag iets beter contact hebben met mijn oudste zusje

Hoe denk/hoop je dat het contact tussen jullie later gaat zijn? ik denk dat ik minder contact zal zullen hebben met mijn familie vanwege school jammer genoeg maar ik hoop dat het juist beter gaat worden.

• May 19, 2025

JaneDoe;”: bedankt voor het invullen, jammer van bet contact met je oudste zus! Vervelend voor je. Gelukkig kan je met je jongste 2 wel goed opschieten! En leuk dat jullie dat samen gamen

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • May 19, 2025

Heb je een broer(tje)? Hoeveel en hoe oud? 3 broertjes van 7,5 en 3

Heb je een zus(je)? Hoeveel en hoe oud? X

Kan je goed met ze opschieten?  Met de oudste wel het beste aangezien mijn andere twee broertjes bij mijn vader wonen die k minder spreek
Wat doe je allemaal met ze? Ik ga vaak met ze voetballen of gewoon lekker wat kijkeb

Ben je er tevreden mee? Zeker

Hoe denk/hoop je dat het contact tussen jullie later gaat zijn? Ik hoop heel erg dat het zo blijft met de oudste en ik meer contact ga krijgen met de jongste twee

Chihiro
Forum|alt.badge.img+5
  • Praat goed mee
  • May 19, 2025

Heb je een broer(tje)? Hoeveel en hoe oud? nee

Heb je een zus(je)? Hoeveel en hoe oud? ja, 9 jaar

Kan je goed met ze opschieten?  niet echt
Wat doe je allemaal met ze? niet heel veel eigenlijk

Ben je er tevreden mee? ik wel, mn zusje minder, ze wil 24/7 met me zijn

Hoe denk/hoop je dat het contact tussen jullie later gaat zijn? ik hoop dat er contact is, maar elke dag hoeft niet

• May 19, 2025

KusjesN: jammer dat je de jongste minder ziet en ik hoop voor je dat dat in de toekomst verbeterd- het contact.

Chihiro: cute toch dat ze je zo graag mag. Misschien kijkt ze enorm tegen je op. Als jullie ouder zijn kan dat misschien minder irritant zijn en heb je meer aan haar

bedankt voor het invullen!

• May 19, 2025

Heb je een broer(tje)? Hoeveel en hoe oud? Ik heb een oudere broer. Hij is 20

Heb je een zus(je)? Hoeveel en hoe oud? Nope

Kan je goed met ze opschieten? Op zich wel. Echt ruzie hadden we nooit zo vaak. Zelfs niet toen we allebei in de puberteit zaten.

Wat doe je allemaal met ze? Nu niet zo veel. Hij studeert nu in Amsterdam en woont op kamers en is vooral druk met z’n eigen leven, studie, vriendin, vrienden. Toen we klein waren speelden we vaak samen buiten en later hebben we ook vaak samen gegamed en zo. Toen we ouder werden werd dat allemaal wat minder omdat we niet echt veel dezelfde interesses hebben en ook best wel verschillende persoonlijkheden hebben. Niet dat we niet met elkaar overweg kunnen of zo maar het contact is wel echt minder.

Ben je er tevreden mee? Nou, niet echt eigenlijk. Ik snap wel dat hij z’n eigen ding doet nu. Ik vind het alleen soms wel jammer dat ik daar niet echt in pas lijkt het. Ik zou best bijvoorbeeld eens langs willen gaan en dan samen wat gaan drinken in Amsterdam maar het komt er nooit van. Ik heb dan wel eens het idee dat hij er niet echt op zit te wachten dat z’n broertje op bezoek komt. Ik heb wel allerlei plannen en zo. Een ‘double date’ bijv. met zijn vriendin een m’n vriendje lijkt me echt leuk, maar ja, telkens als ik wat voorstel komt er wat tussen en dat is ook niet echt leuk

Hoe denk/hoop je dat het contact tussen jullie later gaat zijn? Ik hoop wel beter dan nu. We gaan het zien. Soms ben ik wel bang dat het contact nog minder wordt als hij bijv. daar blijft wonen na z’n studie.

Ik hoop dat dit niet een al te depressief verhaal is.🙈😅   Ik zit hier alleen al wel een tijdje mee en door dit topic kan ik het ff van me af schrijven.

• May 20, 2025

Tim16, miss verandert dat nog als jullie ouder worden..?

• May 20, 2025

@Puckmeisje Ik hoop het

myla0318
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • June 1, 2025

Een halfbroer 25

een halfzus 27

ja ik kan best goed met me halfzus

ook al woonde ze net als me halfbroer bij hun moeder maar ik en me zus appen veel

Ben je er tevreden mee?

ja opzich best wel

gewoon net als nu goed en contact houden

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Ik heb geen broertjes of zusjes. Dat vind ik soms wel jammer indd

• August 15, 2025

Heb je een broer(tje)? Hoeveel en hoe oud? Ik heb een oudere broer (18) en een jonger broertje (10,5)

Heb je een zus(je)? Hoeveel en hoe oud? Nee

Kan je goed met ze opschieten? Ja met beide heel goed we hebben eigenlijk nooit ruzie 

Wat doe je allemaal met ze? We helpen elkaar waar we kunnen kan echt alles zijn bv huiswerk, klusjes. Laatst had ik lichamelijk iets en ben ik eerst naar m’n oudere broer gegaan maar dat kan net zo goed bij m’n broertje 

Ben je er tevreden mee? Ik ben er heeeeel blij mee

Hoe denk/hoop je dat het contact tussen jullie later gaat zijn? Ik hoop hetzelfde natuurlijk 

Manou090x
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • August 18, 2025

Ik heb een 10-jarig broertje

Ik heb een 14-jarig zusje

Kan je goed met ze opschieten? ​​​

Ja

Met mijn broertje is het meer samen knuffelen, buitenspelen en ik zorg veel voor hem. Met mijn zusje is het roddelen, gamen en samen met ons broertje spelen 

Ben je er tevreden mee?

Ja

Ik hoop dat het niet verandert. Ik denk dat mn broertje en ik iets gaat veranderen sinds hij nu een tiener is en veel zelfstandig wilt doen (hij wilt al mn hand ni meer vasthouden als we buiten zijn 😓 iets wat we normaal altijd al deden sinds hij klein was)