Vraag

hoe ga je om met lastige ouders?

  • 31 March 2022
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 1 reactie

hallo

ik vind mijn ouders heel vervelend ze zijn streng en mag haast niks en doe haast alles verkeerd volgens hun.

help me hoe ga ik er mee om?

isa


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey Isa, 

Ik weet hoe vervelend dit kan zijn. Mijn moeder is zelf ook streng. 

Wat je kan doen is aardig tegen hun zijn. Door bijv meer “Ik hou van je” te zeggen,  een cadeautje kopen of klusjes doen.  Dit werkte voor mij. 

Als dit niet helpt, moet je meer met je ouders praten en als dit niet helpt, kan je het met iemand anders bespreken, bijvoorbeeld je mentor ofzo. 

Hoop dat dit helpt, 
Groetjes, Sano07

Reputatie 1
Badge

Heyy Isa,

Ik weet niet hoe oud je bent, en dat hoef je ook helemaal niet te zeggen. Maar dit kan te maken hebben met de puberteit. Jij probeert los te komen van je ouders en op onderzoek uit gaan. Dan kunnen de regels in de weg zitten.

Ik raad je aan om er met iemand over te praten, hoeft niet gelijk met je ouders. Maar je kan bijvoorbeeld met een vriendin erover praten, aangezien zij waarschijnlijk beter je thuis situatie kent dan wij. Dan kan je bijvoorbeeld een beetje de regels vergelijken. Maar elke ouder is anders dus alle regels zijn ook anders. Dus als je merkt dat het verschil heel groot is betekent het niet dat je ouders slechte regels maken.

Wat zijn de regels die je ouders hebben gemaakt die je het meest dwarszit? Heb jij zussen en broers of ben je de enige thuis? Want we hebben denk ik iets te weinig informatie op je te helpen. Dus kan je misschien bovenstaande vragen beantwoorden? Als je dat niet wil is dat niet erg hoor.

En onthoud je ouders houden van je willen het beste voor je. 

Hopelijk heeft dit een beetje geholpen. 

xxx

Reageer