Skip to main content

Mijn ouders zijn gescheiden sinds mijn 8ste en elk weekend moet ik naar mijn vader, ik heb het altijd al gehaatte. Ik hou van mijn vader maar hij is het top punt van bipolair. Eerst doet hij heel lief en begripvol naar mij en dan negeert hij mij zonder reden en doet hij heel afstandelijk en boos. Ik ben er klaar mee om op eieren te lopen en mijzelf telkens aan te passen. Ik voel mij daar altijd oncomfortabel en als ik daar ben zit Ik de uren uit te rekenen totdat Ik weer thuis ben.

Ook voel Ik mij altijd buiten gesloten omdat hij veel aardiger doet tegen mijn broertje en zij veel beter met elkaar over weg kunnen.

Hoe maak Ik duidelijk aan mijn moeder dat ik echt wil stoppen met daar te overnachten?

Heyy,

Lastig zeg.. Dit is echt iets wat je het beste met je moeder kan bespreken. Ik zou proberen om een rustig moment uit te zoeken zodat je dit in alle rust met je moeder kan bespreken. Ze zal vast begrip hebben voor jouw struggles en ik weet zeker dat ze samen met jou wilt kijken naar een oplossing! Als je praten eng vindt kan je ook een brief schrijven waarin je het aan je moeder verteld.

Je kan dit ook altijd een keertje met de kindertelefoon bespreken. Je kan hun bereiken via het telefoonnummer 0800-0432 of via hun chatfunctie! De mensen daar zijn super lief en die kunnen je ook goed helpen en steunen hiermee!

Liefs, ItsJustMe <3

Hoiii @Yahoojamie ,

Dat is inderdaad erg naar, al helemaal als dat bij je broertje minder of helemaal niet het geval is.  Wat @ItsJustMe  zegt zou ik ook aanraden, je zou het ook nkg misschien in een appje kunnen sturen, maar een brief is wel wat origineler 😉 Veel succes, 

Heel veel liefs✨️

hoi! ik zou het gewoon tegen je moeder zeggen, en haar het misschien laten oplossen mijn vader vind me zusje ook het leukste en dan begint hij heel gefrusteerd te doen naar mij en dan praat hij wel heel lief naar me zusje, maar ik zou het gewoon zeggen en niet teveel uitleggen gewoon iets zeggen zovan: “hoi pa ik vind het niet meer fijn om elke weekend/of elke week bij je te gaan slapen want ik vind het hier bij me moeder veel fijner en ik slaap hier veel beter” en dan lief doen dat doe ik ook altijd!

Als kind kan je dit echt gewoon aangeven. Ik zou het eerst je moeder vertellen en daarna rustig aan je vader. Als je bang bent dat hij boos wordt, houd dan afstand. Je zou ook kunnen bellen/schrijven, maar hoe dat overkomt, tja. Succes!

Reageer