Skip to main content

Beste forumleden,

ik haat mijn broer zooo erg. Ik ben een J 13 jaar en ik moet elke dag om 22:00 in bed liggen. Mijn broer 15 jaar gaat dan om 23:30 wanneer ik gewoon nog wakker ben zoek mijn iPhone doen en dan kan je de tijd zien wanneer iemand nog gewoon online was. Hij gaat er dan screenshots van maken en ermee dreigen als ik niet de vaatwasser uitruim, laat hij de screenshot aan mijn ouders zien. Dit is super irritant natuurlijk.

hij verbind ook best vaak mijn AirPods Rond 23:30 aan zijn telefoon en dan gaat hij keihard muziek erop zetten.

Net (22:30) was ik op zijn laptop die ik mag lenen YouTube aan het kijken en opeens kwam hij binnen terwijl dat niet eens mag omdat ik gewoon aan het slapen zou moeten zijn haha. Hij pakte de laptop en ging naar zijn kamer en naar de zoekgeschiedenis. Als hij grappige dingen zag maakte hij een foto en stuurde dat naar mij door via whatsapp en ook best schamende/prive dingen.

Als mijn broer en ik ruzie hebben maakt hij een video en neemt hij op wat ik dan voor een scheldwoorden zeg en hij chanteert me daar ook erg mee bij mijn ouders

mijn vraag aan jullie is: hoe kan ik hem echt terugpakken op een slime manier. Misschien ook chanteerbaar. Ik heb al geprobeerd om met hem te praten maar hij gaat gewoon door dus hoe kan ik hem echt terugpakken want ik haat hem echt.

( deel vd tekst verwijderd door de Kindertelefoon ivm forumregel 3 )

alvast bedankt :)

Hey

Het spijt me om dit tegen je te moeten zeggen maar dit is nogal normaal kleine/grote broer gedrag. Je kan je eraan irriteren, dat snap ik. Maar in principe doet hij niks echt serieus erg. 

Mijn advies bestaat uit 2 dingen

1. Oprecht vertellen aan je broer en je ouders dat je hier mee zit 

2. Als je broer ergens mee dreigt, gewoon laten gebeuren. Je kan niet worden 'gechanteerd' met iets wat je niet boeit. Plus, wat is nou eigenlijk het ergste wat je kan gebeuren. 

Heel erg bedankt! 

nog iemand?

Hee

ik ben het eens met @Angovis 

War betreft die dingen waar je broer je mee kan chanteren. Zet Zoek iPhone uit voor je broer. Dan zeg je gewoon: “ik zet hem weer aan als je stopt met irritant doen”. En heb jij je AirPods in om half 12? Anders kan hij toch niet verbinden als ze in de case zitten. Wat je nog wel kan doen is op je broer zijn mobiel in Bluetooth klikken op “vergeet dit apparaat” dan kan hij niet zomaar verbinden.

Anders bespreek het met je broer of je ouders. Al is het geen super idee om het met je ouders te bespreken aangezien ze dan waarschijnlijk gaan zeggen dat je dan al moet slapen.

hoop dat je hier wat aan hebt.

joeeeee

gwn je airpods in de case doen, als je ze gewoon op je tafel laat zodat ze nog aan zijn laat ze verbonden met je gsm

en voor find my iphone kan je gewoon naar beveiligings instellingen gaan en als je je wachtwoord veranderd zou iedereen uit de cloud gezet worden maar dat ben ik niet zeker maar zou normaal wel kunnen

Reageer