Vraag

hoe ben ik zo beleefd mogelijk?

  • 27 December 2019
  • 3 reacties
  • 91 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi! 
Bij mij thuis komen vaak mensen waartegen ik heel erg beleefd moet zijn. Ik wil op hun graag goed overkomen, ik zeg altijd al wel u tegen ze enzo maar ik wil graag iets meer indruk op ze maken. Hebben jullie tips?

groetjes roos


3 reacties

Hallo AvP :)

Jij maakt al goede indrukken heb ik gelezen uit je andere topics! Niets meer aan veranderen!

-Dr8gon99

Heyo,

- Je kan de mensen aan spreken met u, dit doe je niet als dis mensen dezelfde leeftijd hebben als jij of zelfs jonger zijn. Maar dit doe je dus al.

-Als je met de mensen praat, kijk je ze aan. Dus niet op je telefoon of dat je kijkt naar iemand anders. 

-Mensen iets te drinken aanbieden, als hun glas leeg is, wacht je even 5min ofzo en vraagt dan of ze misschien nog iets te drinken willen hebben.

- Praat mee met de gesprekken,  en toon interesse. Ook als je het helemaal niet interessant vind. Als je nou niet weet wat je moet zeggen, kan je alsnog meeluisteren, heb je een vraag dan kan je die stellen (zo toon je dus interesse). 

- Als mensen blijven eten, kun je ze het eten aanbieden, daarna kan je hun borden opruimen nadat je natuurlijk hebt gevraagd of ze genoeg hebben gehad.

- Zorg dat je er zelf verzorgd uit ziet, nette kleding,  uitgeslapen, etc.

- Maar blijf wel gewoon je zelf. Ga je niet ineens voordoen als iemand compleet anders.  Want dan laat je juist zien dat je anders wilt zijn, en dat kan als niet prettig worden ervaren.

See ya!

Spookyzx.

Reputatie 2
Badge +1

Hoi, 

Hoei zijn nog wat dingen waar ik meestal op let:

Rechte rug als ik ga zitten

Niet te zacht en niet te hard praten

Geen telefoon

Niet veel bewegen(ik wiebel altijd zonder dat ik het door heb) 

Niet te hard ademen (ik heb ademhalingsproblemen dus soms adem ik harder dan normaal) 

Gestreken kleren

Met avondeten letten waar je handen zijn

Niet te veel aan je haar zitten

Niet met iets de eerste of laatste zijn

Dat ongeveer denk ik

 

Xx me

Reageer