Hey ik heb een vraag voor jullie,
thuis is het een hele grote chaos en ik ben zelf het overzicht kwijt aan het raken. Er is gewoon zo veel aan de had dat ik het niet eens kan onthouden of kan opnoemen. Voor jullie zal ik even de belangrijkste dingen opnoemen en dan ben ik benieuwd wat jullie zouden doen als je in mijn schoenen zou staan?
Ik begin met een stukje over mijn moeders situatie, ze is al ongeveer 5 jaar niet zichzelf. Haar broer (mijn oom) heeft 5 jaar geleden zelfmoord gepleegd. Ook haar moeder heeft zelfmoord gepleegd (ik bestond toen nog niet) en ze heeft het er allemaal erg moeilijk mee. Mijn moeder heeft zichzelf niet goed onder controle en onze relatie is heel erg verslechterd. Soms vraag ik wel of ze er met een professional over wil praten, maar ze vertrouwt het allemaal niet. Dan weet ik niet goed wat ik moet doen.
verder zijn er wat minder heftige problemen met mijn vader. Hij kan soms van de kleinste dingen ineens heel boos worden, laatst stonden er een paar spullen in de weg. Toen heeft hij mijn tas met een fles drank erin, kapot op de grond gegooid.
doordat hij soms zo raar reageert wil mijn moeder scheiden, maar ze durft niet weg te gaan. Dit heeft ze ook alleen aan mij en mijn broertje en zusje verteld.
ze is bang om alleen te zijn. Ze heeft al wel een andere man gevonden maar hij heeft ook gewoon een vrouw met kinderen.
dit is natuurlijk niet mijn hele verhaal, maar de dagelijkse dingen staan er wel in. Aan jullie de vraag hoe jullie hier mee om zouden gaan.
alvast bedankt!🩷