het gaat weer niet goed met mijn oma!

  • 30 March 2019
  • 5 reacties
  • 82 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey

sorry dat ik weer een toppic maak. maar ik maak me op dit moment veel zorgen.

me oma ging vorige week vrijdag naar het ziekenhuis met de Abu. ze mocht donderdag ochtend weer naar huis. maar we werden net weer gebeld dat het weer niet goed gaat.

de huisarts is er al. als wij zijn aan gekomen gaan ze kijken of ze weer naar het ziekenhuis gaat.
maar dit keer ben ik angstiger dat het nu wel mis gaat. ze is namelijk best slecht terug naar de verzorgingstehuis gegaan. ik ben nu eigenlijk best bang dat ze dood gaat. en dat kan ik om eerlijk te zijn niet aan. zij stond vroeger altijd voor mij klaar. ik kon vroeger als er ruzie was thuis naar der huis lopen en mocht ik blijven tot ik zelf weer naar huis durfde.

ik wil haar gewoon niet kwijt!

sorry dat ik weer een toppic heb gemaakt

groetjes
bella

5 reacties

Hi Bella

Wat naar dat het niet goed gaat met je oma 😐 Ik kan me voorstellen dat je je grote zorgen maakt.

Bij een arts is je oma in goede handen. Het lijkt me goed dat ze zo nauwgezet opgevolgd wordt. Weet je wat er met je oma aan de hand is? Misschien helpt het om te weten wat er zoal te gebeuren staat. Kan je praten met je oma? Ze begrijpt vast dat je je zorgen maakt.

Mijn oma heeft ook een tijdje onverwachts in het ziekenhuis gelegen. Daar schrok de familie ook van. Intussen woont m'n oma weer op zichzelf, en is ze in de weer met het organiseren van een familiefeest. Vaak wilt men in de gezondheidszorg een extra oogje in het zeil houden bij mensen op leeftijd, en worden ze daarom weleens wat sneller naar het ziekenhuis gebracht. Ik kan niet zeggen of dat bij jouw oma het geval was, maar ik ben ervan overtuigd dat haar medische hulp goed voor haar zal zorgen.

Je hoeft je niet te excuseren voor het aanmaken van een topic. Het forum is er voor mensen die iets willen delen. Ik hoop dat tijdens het neerschrijven een deel van je ongerustheid is gaan liggen, en dat de komende reacties je moed kunnen inspreken.

Groetjes
Kenshin
hoi

dankje voor je snelle reactie.

ik weet dat mijn oma in goede handen is bij een arts. maar de vorige keer heeft het 2 weken geduurd tot ze dachten we gaan is een keer de huis arts bellen terwijl het niet goed ging.

ik hoor terwijl ik dit nu aan het typen ben dat mijn oma gelukkig niet mee hoef naar het zieken huis. ze is nu al bijna 3 weken heel verward. en kwam vorige week met echt alles te kort kwa voedings stoffen omdat ze bijna tot niet ad en dronk.
met haar praten gaat niet zo goed. als ze met me moeder praat valt ze in slaap. en ze negeert mij omdat ze me niet meer herkent. net was haar bloeddruk weer normaal. een half uur daar voor was die veel te hoog en haar harslag was ook niet heel normaal.

ze wilt overigens met mijn moeder en me stief pa praten als ze het hoord en met de verzorging. maar oma wil toch niet met mij praten of zo ik weet het niet precies.

groetjes
bella
Waar verblijft je oma momenteel? Misschien is het goed om uit te kijken naar een woonplaats waar hulpverlening beschikbaar is. Die hulpverlening kan haar opvolgen, en erop toezien dat ze de nodige voedingsstoffen binnenkrijgt.

Je oma is vast erg moe. Misschien voelt ze aan dat ze erg in de war is, en vermijdt ze daarom gesprekken. Toen mijn oma in het ziekenhuis lag, was ze ook erg verward.

Steunen jullie elkaar? Je huisgenoten begrijpen vast dat elk zich zorgen maakt.

Gr. Kenshin
Hoi

mijn oma is nu gewoon waar ze woont. Ze woont in een verzorgingstehuis. Waar je zou denken dat ze wel op letten hoe het met iemand gaat. Maar op 1 of andere mannier is er maar 1 iemand die echt op haar lette. Die heeft ook allbei de keren mijn ouders en de huisarts gebeld. Maar als het goed is gaat iedereen op haar letten. De ander die maakte haar eten klaar en waren meteen weg. Nu blijven ze tot ze het op heeft. Bij eten en bij drinken. Het is ook terecht dat ze meer op haar gaan letten ze is ten slotte over een half jaar ongeveer 90.

Ik weet niet of ze mij bewust negeert. Maar ik weet wel dat ze wel in gesprek met de rest gaat.

Mijn moeder en me stief vader die zijn ook bezorgd maar het lijkt dat zij niet begrijpen dat ik me ook zorgen maak.

Groetjes
Bella
Fijn dat je oma beter begeleid zal worden. Ik wens haar een goed herstel toe, en hoop dat ze snel weer de oude wordt.

Misschien zijn de gesprekken die ze met anderen voert eerder praktisch, bijvoorbeeld over de nieuwe regeling van begeleiding. Het kan dat ze daar al zo veel mee aan haar hoofd heeft, dat het haar niet lukt om energie vrij te maken voor een gezellig gesprek.

Je mag gerust aangeven dat je zit met de bedenking dat je oma minder met je praat. Misschien weten je moeder of stiefvader daar wel raad mee.

Gr. Kenshin

Reageer