Ik was vandaag alleen thuis met mijn vader en op een gegeven moment stond hij raar voor de spiegel in de woonkamer. Hij kon niet meer praten, maar probeerde het wel. Er kwamen geen worden uit maar brabbel taal. Ik heb gelijk 112 gebeld en de buurman gehaald omdat ik het te eng vond om bij hem te blijven. Het was een hersen infarct/tia. Ze hadden ook een hart video gemaakt en kwamen er achter dat hij, zonder het door gehad te hebben, een hart infarct heeft gehad in het verleden. Hij ligt nu 24 uur in het ziekenhuis onder hart en hersen toezicht. Ik voel me zo schuldig dat ik niet bij hem bleef en ik heb zo veel flash backs van dat hij niet kon praten en raar in de spiegel keek. Ik weet niet wat ik kan doen en hier vanaf kom. De flashbacks komen elke paar minuten terug…
hoi
jij hebt gedaan wat het belangrijkste voor jouw vader was en dat is 112 bellen. Op die manier heb je zo snel mogelijk hulp ingeroepen en die zijn zo snel mogelijk gekomen om hem te kunnen helpen.
Wees trots op jezelf en ik snap ook wel dat je toen naar de buurman bent gegaan om het te vertellen. De buurman zal ook wel goed op jouw vader hebben gepast totdat de ambulance er was.
Hopelijk gaat het goed met jouw vader. Veel sterkte iig en nogmaals, goed dat jij zo snel mogelijk 112 hebt gebeld. Geef je vader maar een dikke knuffel en hij zal blij zijn met wat jij voor hem hebt gedaan en jou een knuffel terug geven.
Gr. MickeyMouse
Hey,
Wat goed dat je 112 hebt gebeld! Mijn vader had het een aantal jaar geleden ook. De flashbacks gaan wel weer weg, het duurt soms alleen lang voordat ze weg gaan. Je hoeft je niet schuldig te voelen. Je hebt gedaan wat goed was.
Heel veel sterkte!
Hoi,
jij hebt gedaan wat je kon doen. Hopelijk gaat het beter met je vader, en mag hij binnekort naar huis.
over die flashback’s… je zou erover kunnen praten… met je moeder? Of mentor?
sterkte,
Mij_Niet_Gezien
Dat is niet leuk om mee te maken. Je hebt het erg goed gedaan en je hoeft je echt nergens schuldig over te voelen.
Het beste is om over dit soort ervaringen zoveel mogelijk te praten. Stop het zeker niet weg. Dan zul je zien dat die flashbacks vanzelf wel weer weg gaan.
Ik hoop dat het snel weer beter gaat met je vader.
Hi
We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.
Anne - De Kindertelefoon
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.