Vraag

herbruikbare maandverbanden


Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Ik ben een transjongen en ik word ongesteld. Vaak heb ik daar geen moeite mee, omdat velen me laten voelen dat ik soms gewoon een ongestelde jongen ben. Maar soms voel ik me er toch wel meisjesachtiger door en dat vind ik vervelend. Toen zag ik herbruikbare maandverbanden op het internet die van een soort zachte stof zijn gemaakt en je uiteindelijk uit wast. 1 daarvan had een pop art-comic printje wat er vet tof en jongensachtig uitziet en goed uitkomt omdat ik DC comics heel erg leuk vind. Ik wil hem dus heel graag maar dan moet ik mijn moeder vragen maar ik weet alleen niet hoe. Ik zit in de kast en ik denk dat ze het idee van herbruikbare maandverbanden maar een smeerbende gaat vinden. Hoe vraag ik het aan haar?


12 reacties

Badge +1

Uhh, waarom wil je eigenlijk jongens maandverbanden. Witte zijn toch niet meisjes achtig en jongens hebben sowieso geen maandverband, dus ik zou me door een jongens printje niet veel meer jongensachtig voelen. Verder zou ik eerst aan je ouders vertellen dat je je geen meisje voelt, voordat je over jongens maandverband begint.

Reputatie 7
Badge +7

-onnodige quotes verwijderd-

De meeste maandverbanden hebben roze hartjes patronen enzo. Sommige ook niet, maar om mij alsnog jongensachtiger te laten voelen wil ik graag zo’n 1.

Het zijn trouwens ook geen “jongens maandverbanden”. Herbruikbare maandverbanden zijn er voor dezelfde bedoeling als gewone maandverbanden behalve dan dat ze anders werken; ze zijn herbruikbaar. Vandaar dat ze met printjes komen. Maar de maandverband die ik heb gezien heeft een printje dat naar mijn mening gewoon jongensachtig lijkt maar niet bewust “voor jongens” is. Ik word toch niet als transgender geaccepteerd dus ik ga niet zomaar uit de kast komen.

Badge +1

Dan moet je dat maandverband gewoon kopen! Waarom accepteren ze je niet denk je? Waar is dat gevoel op gebaseerd, wil je dus je hele leven een groot geheim houden voor je ouders? Ik denk toch dat het beste is om erover te praten en gewoon te zeggen hoe JIJ je voelt. Zij hebben daar niks mee te maken en als je als ouders om je kind geeft, accepteer je hem of haar gewoon hoe om wie die is. Ook zal jullie relatie beter zijn als je dit gewoon aan ze verteld. Wat kan er gebeuren? Dat ze boos zijn...? Nou en, ze zullen echt niet altijd boos blijven en anders zijn het gewoon slechte ouders.

Reputatie 3
Badge +2

Zeg dat je tampons enz onhandig vindt om te wisselen dat je liever herbruikbaar wilt

Reputatie 7
Badge +7

Dan moet je dat maandverband gewoon kopen! Waarom accepteren ze je niet denk je? Waar is dat gevoel op gebaseerd, wil je dus je hele leven een groot geheim houden voor je ouders? Ik denk toch dat het beste is om erover te praten en gewoon te zeggen hoe JIJ je voelt. Zij hebben daar niks mee te maken en als je als ouders om je kind geeft, accepteer je hem of haar gewoon hoe om wie die is. Ook zal jullie relatie beter zijn als je dit gewoon aan ze verteld. Wat kan er gebeuren? Dat ze boos zijn...? Nou en, ze zullen echt niet altijd boos blijven en anders zijn het gewoon slechte ouders.

je kan ze alleen online bestellen en dat kan ik niet alleen

Reputatie 7
Badge +7

Zeg dat je tampons enz onhandig vindt om te wisselen dat je liever herbruikbaar wilt

ik gebruik geen tampons

Badge +1

Nee dat snap ik inmiddels ook wel... Heb je ook verder dan de 1ste regel gelezen? Wat ik met dit hele verhaal wil zeggen is dat je het gewoon tegen je ouders moet zeggen. Als je dit niet wil of durft heb je geen andere opties en weet ik het ook niet meer. Succes!

Reputatie 7
Badge +7

-onnodige quotes verwijderd-

Zachtjes uitgedrukt heb ik het idee dat je misschien geen ervaring hebt met seksualiteit en gender identiteit op heteroseksualiteit en cisgender na. 

Uit de kast komen gaat niet “zo maar”. Veel kinderen die uit de kast komen worden op straat gezet, gestraft, verwaarloosd etcetera. 

Ze zullen zeker wel altijd boos kunnen zijn, en mijn situatie altijd uitkotsen. Daarnaast is uit de kast komen ook zeker niet nodig om mijn moeder om een herbruikbare maandverband te vragen. Ze zijn er namelijk met namens voor vrouwen.  

Reputatie 3
Badge +1

Hiii,

Weet je eigenlijk wel dat je een transjongen bent? Dat veranderd de situatie wel

Reputatie 7
Badge +7

-onnodige quotes verwijderd-

Ja?  Daar ben ik zeker van. Als dat is wat je bedoeld.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Ik heb het nog niet aan mijn moeder gevraagd.

Wel wil ik vriendelijk verzoeken dat dit topic beleefd blijft. Nare reacties over de herbruikbare maandverband zelf en het feit dat ik transgender ben, daar heb ik niet zoveel aan. Nogmaals wil ik graag zo’n maandverband om me meer jongen te laten voelen, dat is verder het probleem niet, maar dat ik het ongemakkelijk vind om mijn moeder om zo’n maandverband te vragen vind ik vervelend. Ik ben dus niet opzoek naar vragen over wat ik ermee wil bereiken, want die komen ook nog al lullig over, maar advies om hoe ik het kopen van zo’n maandverband bespreekbaar kan maken met mijn moeder.

 

Reputatie 5
Badge +1

Hi,

Misschien kan je zeggen dat die andere niet zo fijn zitten en die herbruikbare fijner zijn?

Ik weet verder ook niet echt iets, sorry

Succes in ieder geval!

Reageer