Skip to main content
Vraag

help verkracht door vader, zusje loopt gevaar

• May 19, 2025
  • 6 reacties
  • 765 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik weet niet meer wat ik moet doen ik ben op me 9 jarige leeftijd tot me 12 jaar meer maals verkracht door me vader ik wilde dat niet ik zij dat het moest stoppen maar ik kon niks doen hij zat iedere keer met een mes op me keel dat het zelf beetje bloede maar toen ik 12 werd besloot ik niet meer naar me vader te gaan maar durfde nooit zeggen wrm gelukkig stond ik van me 3 maanden al onder de jeugd rechter 

Maar ik ben echt bang, me vader probeert heel tijd kontakt te zoeken en beld via me zus der gsm en zegt dat hij me ga straffen weer als ik ni doe wat hij zegt en me zus van 9 gaat straffen, dezelfde leeftijd als mij toen en da wil ik echt niet.
ik ben bang ik heb 7 jaar lang niks gezegd maar heb onlangs voor het eerst gezegd tegen iemand in vertrouwen wat er gebeurd is maar dat ze moet zwijgen maar door stommiteiten da ik heb gedaan waar onder weglopen heb ze eindelijk actie ondernomen en heb ik gezegd wat er gebeurd is. maar ik weet verder niks wat ze gaan doen en wil echt niet dat me vader het met me zusje doet ik vergeef het me nooit heb bijna heel me leven voor der moeten zorgen . ik ben haar grote zus dus mowt zorgen dat het haar niet gebeurd maar politie kan niks doen door dat het te lang geleden was,  en nu me moeder is kontstant ook boos op me voor kleine dingen. doe ik iets verkeerd dan slaat ze mij weet iemand wat ik kan doen nu ben ik 16 en ik weet geen raad en weetniet wie ik ben door wat er gebeurd is en niet weet wat ik nog waard ben  

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm leesbaarheid 

6 reacties

• May 19, 2025

Heb je al contact gehad met iemand hierover die echt iets kan doen? Je kan anoniem een melding doen bij veilig thuis (of hoe dat ook heet?) dan houden die het in de gaten of gaan langs. Of melden bij de politie- dat zou ook anoniem kunnen denk ik. 
Of vraag advies hier bij de kindertelefoon- chat of belen

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • May 19, 2025

ik heb nog niet echt met iemand contact gehad want daar voot was ik heel bang

sherma_fan_1305
Forum|alt.badge.img+3

heyyy anoniem 1305 hierzo

ik heb zelf hier geen ervaring mee dus mijn tips zijn niet uit ervaring maar puur omdat het helpt met andere topics (zoals pesten of emotioneel misbruik een van mn vrienden werd gepest omdat ze lesbisch was en zij kreeg hierdoor een depresie ik heb haar hier uit geholpen en ze word niet meer gepest)

tip 1 : zoek hulp want dit is niet iets wat jij ooit hoeft te ervaren (ik weet dat het je vader is en je hem mischien niet als een crimineel ofzo wilt zien maar dit is niet iets dat jij ooit had moeten ervaren)

tip 2 : blijf zoveel mogelijk uit zijn buurt en ik weet dit kan heel lastig want je bent nog maar 16 en hebt nog geen baan ofzo

tip 3 : (k weet niet of dit zou werken en of het uberhoupt wel mag) probeer een baan te vinden mischien heeft je bf/gf (als je die hebt) ook een baan dan kunnen julie samen een huis huren/kopen en dan wel tegen je moeder vertelen waar je naar toe gaat en hoezo want ze zal het vast begrijpen (en ja je mag je mening geven aan je moeder ookal slaat ze je en als ze je slaat dan zeg je gewoon dit is hoezo ik op mezelf wil wonen)

tip 4 : (dit zal je situatie niet helpen maar wel het beter maken in je hoofd) zoek zoveel mogelijk blijheid (ik neem aan dat je net gala hebt gehad of bijna gala hebt) ga daten met jongens/meiden dit kan je tot een vriendje/vriendinnetje brengen en dat zal je blij maken (tip voor deze tip is vertel uiteindelijk wel wat met je vader is zodat je vriendje/vriendinnetje je positie weet) ga stapen met vrienden, ga naar concerts van je favo band, ga een instrument bespelen, koop een huisdier je verzint wel wat je kan doen om het in jou hoofd inieder geval geweldig te maken

sherma_fan_1305
Forum|alt.badge.img+3

(oh btw srry dat ik dit niet in de andere comment heb gezegd) je bent alles waard je bent een geweldig persoon laat jou vader dit niet van jou afnemen dit had nooit bij jou mogen gebeuren en dit is alles behalve normaal en alles behalve prima het is juist normaal wat jij in jou positie deed en ik zeg het nog een keer je bent geweldig en je bent een heel mooi mens en ik weet zeker dat jou vader dit jou niet kan afnemen (ik moest net huilen omdat ik met je meeleeft en het me ontroerde)

clownsvisje
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 10, 2025

Heyyy

het is heel erg wat er gebeurt is. Maar ik ben al heel wat topics tegengekomen waarin dingen over verkrachting stonden. Misschien kan je daar kijken voor tips? En misschien ook je zusje het vertellen? Ik weet natuurlijk niet hoe jouw zus is, maar soms begrijpen de kleintjes juist beter hoe je je voelt als je leeftijdsgenoten.

Veel succes🍀

Gossip_Girl007
Forum|alt.badge.img+1

kijk of je de politie in kan lichten. als je stiekem genoeg bent, dan weet je zeker dat hij je niet zal zien. of als je anders je moeder kan vragen of je zusje een week bij jullie komt logeren, en dan dat je met zn allen naar het politiebureau gaat? xx