Vraag

Help, verkracht door oom. wat moet ik doen?

  • 24 November 2021
  • 5 reacties
  • 1073 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi.

mijn oom heeft mij verkracht toen hij bij ons in de schuur woonde ging hij altijd snachts mijn kamer binnen om mij te vingeren, en te :ok_hand_tone1::eggplant:  hij dacht altijd dat ik sliep maar ik bevroor van angst. nu is hij weg maar soms gebeurt het nog steeds bijv. als hij op bezoek is. ik weet niet wat ik nu moet doen ik ben 13 jaar en kan het ook mijn ouders niet vertellen  want mijn moeder geeft heel veel om mijn oom en is ook altijd blij als mijn oom er is en ik wil haar geen pijn doen. maar ik zit er wel mee. Wat kan ik het beste doen?

alvast dankjewel.


5 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Bedenk goed wie er nu eigenlijk pijn doet.

Als een dief jouw geld steelt, is het dan zielig als jij hem aangeeft of je geld terug wilt?  Want dan heeft hij geen geld meer.  Denk eens goed na of dat dan jouw schuld is.

Er is een verschil tussen degene die vertelt dat er iets fout is gedaan, en degene die het fout heeft gedaan.

 

Badge

ik zou het toch tegen je moeder zeggen

Badge

Het beste is als je het toch tegen je moeder kan vertellen, als je dit echt niet wild kan je er met de Kindertelefoon over praten door ze een bericht te sturen of ze te bellen.

Veel succes en onthoud hij is de schuldige, niet jij

Hoii

 

De andere gebruikers geven dit ook al aan, maar ik zou inderdaad toch met je ouders gaan praten over wat je oom bij jou doet / heeft gedaan. Dat is misschien lastig omdat je moeder veel om je oom geeft, maar het zit je dwars en wat je oom doet / heeft gedaan is niet oké. Praten kan goed helpen om dit beter te verwerken en er kan dan ook wat gebeuren zodat je oom dit nooit meer kan/gaat doen. Je ouders zijn er echt voor je! Als je praten eng vindt kan je ook altijd een berichtje naar ze sturen waarin je dit verteld.

 

Als je liever anoniem met iemand wilt praten kan je ook bellen of chatten met een medewerker van de kindertelefoon. Die kunnen je ook goed verder helpen en kunnen je tips geven.

Ook kan je contact opnemen met centrum seksueel geweld als dat je prettig lijkt. Dat is ook anoniem.

 

Onthoud in ieder geval goed dat jij niet de schuldige bent! 

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Badge

Heey ik hoop allereerst dat het goed met je gaat ik ben laatst zelf aangerand door me oom en heb dit die avond zelf ook gelijk aan me ouders verteld dit zou ik ook doen als ik jou was want het is ECHT NIET oke!!

 

Reageer