Skip to main content
Vraag

help mijn vriendin plss

• September 17, 2025
  • 6 reacties
  • 95 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn vriendin vertelde dat ze thuis wordt geslagen, en zich soms waardeloos voelt. Ze woondt met 6 mensen in een huis, broertje, zusje, zij, broer, moeder en vader. Ik ken haar al 8 jaar en wil haar helpen. Maar hoe?

6 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • September 17, 2025

Heyy ​@cl_anoniem ,

Miss kun je samen met haar een gesprek hebben met een docent of mentor? Veilig thuis kan je ook mee chatten/ bellen, of zij zelf ❤ : https://veiligthuis.nl/#wat-kun-je-doen-als-je-je-zorgen-maakt-over-iemand

Als het lastig is kunnen je ouders miss ook helpen❤

Liefs❤

Fleur_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • September 18, 2025

Hee ​@cl_anoniem ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je de situatie kunt verbeteren. Daarnaast kun je inderdaad ook met Veilig thuis chatten of bellen. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Liefs, Fleur (de Kindertelefoon)

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 19, 2025

Ooh dat is echt heel erg voor je vriendin 😢. Als ze thuis geslagen wordt moet je haar goed helpen. Je kan tegen haar zeggen dat jij haar gelooft en dat ze niet stom of waardeloos is. Jij kan ook naar een juf of meester gaan of een volwassene die je vertrouwt, want alleen kan je dit niet oplossen.

Misschien kan ze ook met iemand bellen die er verstand van heeft, zoals Veilig Thuis (dat is gratis en anoniem). Het belangrijkste is dat je vriendin weet dat ze niet alleen is en dat jij er voor haar bent 💖.

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • September 20, 2025

sorry dat ze dat moet mee maken maar je kan haar misschien naar jou huis brengen en proberen der gedachtes op iets anders te zetten en als zij dat wilt met veilig thuis bellen.

Liefs N

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • September 30, 2025

Dankje wel! Als ze zecht dat het erger wordt dan kan ze naar de kerk, kindertelefoon, of op school met iemand praten. En ik kan haar tuurlijk helpen♥️

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 1, 2025

Dat is echt superlief van jou hoor ❤️! Het is heel goed dat je haar wil helpen en zegt dat ze ook naar de kerk kan, de kindertelefoon of iemand op school kan praten. Zo weet ze dat ze niet alleen is en dat er altijd iemand is die wil luisteren. En dat jij zelf zegt dat je haar wil helpen is ook al heel fijn voor haar, want dan voelt ze zich niet alleen 😊.

xx liefs Wolf 🐺