Skip to main content
Vraag

HELP, mijn vaders vriendin rookt

  • 19 June 2024
  • 4 reacties
  • 54 Bekeken

Heyyy, de titel is miss een beetje apart maar t is gwn zo. Mijn vaders vriendin rookt echt fucking veel en ik kan daar niet tegen.

Ik ben een 13 jarige meid met 2 jongere broertjes én een jonger zusje van 6 en ik wil ZEKER niet dat zij leren om ook te roken, hun longen gaan zo ook kapot. Kijk, dat ze eerder dood wil is nie mijn probleem maar dat ik elke ochtend wakker wordt met een zere keel en prikkende ogen is ook niet zo fijn. Het stinkt ontzettend en is ongezond.

Ik vind het misschien raar dat ik zo moederlijk doe voor mijn broertjes en zusjes maar zij kunnen niet zo veel zeggen. Mijn ouders zijn begin dit jaar ook gescheiden. Mijn vader is ook echt raar, hij denkt met doden te kunnen praten, gelooft in chakra's, demonen, engelen en helen enzo… heel fijn voor m. Ik vond het altijd raar, hij is niet normaal en ik wil gewoon een normale vader en ik… ik weet het gewoon even niet meer… 

 

Ik word gek van mijn ouders, ik heb vrij weinig vrienden (1 sinds de kinderopvang al) en niemand wil mij. Ik probeer het, zit in de 2e, vorig jaar had ik er een paar want die kende ik al van de basisschool. Dit jaar is nog erger, meiden willen mij niet in hun team tijdens gym, willen geen bio/ak/maakt niet uit welk vak met mij samen doen, jongens plagen mij (hoort er ook weer bij). Echt, mijn leven zou wel leuker kunnen.

MAAR bekijk het positief: jongens gaan WEL meer met mij om???!!! Er is die ene jongen… ja… dat gaat wel zn gang denk ik? Maar daar gaat het nu niet om.

IK HEB HULP NODIG want: ik wil mn vader vertellen over S, zijn vriendin, of hij met haar wil overleggen over dat roken enzo maar elke keer zegt hij zo van: 'praat ik nu met mama ofzo?!’ en gewoon AaAaAaAhHhHhHhH ik kan daar niet tegen, ze shit-talken steeds over elkaar… dus kortom: alsjeblieft, iemand, zeg me wat ik moet doen.

Door de jongens in de klas heb ik een grotere bek gekregen dus ik kan wel wat hebben, vertel me wat ik moet zeggen en ik kan t gelijk overwegen. SORRY voor het MEGA lange bericht maar ik probeerde zo kort mogelijk mijn leven te omschrijven (ben ik niet zo goed in hè? Is ook niet gelukt, dit is nog het begin van het begin van het begin van het begin, ja oké ik stop wel sorry...)                                                                     

Dus ja… help… alsjeblieft?   

Kusjes ✨J.✨

 

( namen verwijderd door De Kindertelefoon vanwege anonimiteit )

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hallooooo,

Praat er misschien er met je vriend(in) over of bel de Kindertelefoon via 0800-0432. Misschien kunnen zij je helpen.

Groetjes, justGhast 

Reputatie 7
Badge +14

Hey!  Het advies van @justGhast  is goed! Je kunt ze bellen en je vragen voorleggen, ze helpen je graag en zijn echt aardig! Lieve mensen!  Ik vind het trouwens super lief dat je zo voor je broertjes en zusje op wilt komen! Dat is echt niet raar maar lief! En kun je het niet tegen die vriend zeggen? Of erg gaan hoesten als ie weer zo'n vies ding aansteekt? Laten merken dat je er echt last van hebt. En wat betreft het probleem van de vriendinnen, misschien kun je overwegen om bij een club te gaan, bv scouting, waar je (echt) leuke mensen ontmoet waar je zeker weten vrienden mee wordt.  Je kunt er eens over denken ! 😊

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @X-Juultje-X ,

 

wat goed dat je voor jezelf en je broertjes en zusjes op wil komen. Je kan zeker eens bellen/chatten met de Kindertelefoon, om samen met de medewerker te bespreken wat je kan doen. We zijn elke dag geopend tussen 11 en 21 uur.

Ik zie dat je in je tags ook ‘ zelfmoordgedachten ‘ hebt gezet. Daarom wil ik je ook nog even meegeven dat je dag en nacht terecht kan bij www.113.nl om over zelfmoordgedachten te praten, gratis en anoniem.

Veel succes,

 

groetjes Marieke

Reputatie 1
Badge

Hoi @X-Juultje-X ,

 

wat goed dat je voor jezelf en je broertjes en zusjes op wil komen. Je kan zeker eens bellen/chatten met de Kindertelefoon, om samen met de medewerker te bespreken wat je kan doen. We zijn elke dag geopend tussen 11 en 21 uur.

Ik zie dat je in je tags ook ‘ zelfmoordgedachten ‘ hebt gezet. Daarom wil ik je ook nog even meegeven dat je dag en nacht terecht kan bij www.113.nl om over zelfmoordgedachten te praten, gratis en anoniem.

Veel succes,

 

groetjes Marieke

Omg sorry! Ik had de verkeerde tag aangeklikt🤣😅 oh nee, dat voelt zo erg😯 

Reageer