Help me, tips nodig om thuissituatie beter te maken! 😭

  • 17 March 2024
  • 7 reacties
  • 91 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Hoi allemaal

Ik heb nu eet ontbeten met mijn ouders maar dat ging mis. (Mijn broertje was logeren)

Ik wou vertellen dat ik wat meer recht heb op privacy.

Zie deze topic:

Dat snapten ze wel.

 

Maar toen ik begon over mijn ouderlijk toezicht ging het mis.

(Ik heb al jaren ouderlijk toezicht)

Ik begon met dat ik als bijna 14-jarige jongen het fijn zou vinden om geen ouderlijk toezicht meer zou hebben.

Mijn vader begon met: 'daar is ie weer net z'n monoloog'

En mijn moeder vond het ook niet goed want zei zij dat tieners van tegenwoordig allemaal verkeerde dingen opzoeken.

Ik vond dat niet prettig.

Op gegeven moment liep mijn moeder boos naar boven omdat ze niet ertussen kin met praten.

Ze zijn toen ook dat het hier altijd mis gaat kwa regels en dat niemand zich daar aan houd.

 

Ik voel me niet goed nu. 😐

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Iemand tips hoe ik mijn thuissituatie beter kan maken?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +10

Kan iemand asjeblieft reageren?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. ik wil niet dat dit raar overkomt.

Reputatie 7
Badge +2

Hey @Wees Jezelf Bij Noah 

  1. Je kan er met je mentor over hebben en een gepsrek houden op school met je ouders + je mentor(heb ik ook gedaan)
  2. miss vertellen dat je er niet goed bij voelt miss snappen ze dat ook
  3. zeggen dat je braaf bent met iets van bewijs(doe wat klusjes n huis)

Groetjes @Kingboy  en fijne dagen!🤠👑

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi, hé dat is vervelend dat het zo loopt. Was je moeder boos op jou of over de situatie? Misschien is het beter om met beiden afzonderlijk er over te beginnen? Ik vind het moeilijk om hier goede tips voor te geven want elk mens (dus ook ouders) is weer anders en reageert anders. En als je laat merken wat je nu hier zegt? Dat je verdrietig bent door deze situatie? Ik hoop dat iemand een heel goede tip voor je heeft! Sterkte daar!

Groetjes liefs Tartan X 

Badge

Hii,

 

Dat moet echt heel vervelend zijn. Ik maak dit soort dingen zelf gelukkig niet mee maar hier een paar tips;

-schrijf een handgeschreven brief met alles wat je wil vertellen over het onderwerp, wat je vond van de reactie van je ouders toen je het over iets wou hebben wat je belangrijk vind, wat je graag zou willen veranderen aan de situatie en je emoties van hun keuzes. 

-ga nog een keer het gesprek aan, maar geef dan vooraf aan dat je wil dat ze eerst naar je luisteren en niet onderbreken en dat ze dan pas hun mening mogen geven, waar jij dan oprecht en eerlijk naar zal luisteren en mee omgaan. 

-vertel ze dat het voor niemand leuk is dat jullie zo met elkaars gevoelens omgaan, dat dit soort dingen voor niemand nut hebben en dat je als gezin vooruit wil gaan door elkaar met respect te behandelen en niet door elkaar geen ruimte te geven voor zijn of haar mening en gevoel.

-zeg dat je dit gesprek al een paar keer hebt gehad en dat jij het ook niet leuk vind om het hier keer op keer over moet hebben, maar dat een keer hierover praten blijkbaar niet genoeg was en dat je hoopt dat een volgend gesprek de laatste kan zijn, wat voor iedereen positiefs is want iedereen wil dit het liefste afsluiten. 

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en als dat niet zo is, is dat ook helemaal prima! Hopelijk kan je dan een andere oplossing vinden, of hulp van iemand anders krijgen! 

Groetjes Stella en succes!

Reputatie 7
Badge +9

ik ben zelf een 14-jarig meisje en ik heb een broer van 16. wij hebben allebei ouderlijk toezicht en een app waar mijn ouder ons kunnen volgen (ik kan mijn broer en ouders ook zien). mijn ouders kunnen niet meer zien dan wat ik instaleer, hoe lang ik apps gebruik en hoe lang ik op mijn mobiel zit. helaas kan mijn moeder ook zien wat ik reageer op facebook. het nadeel is dat ze er soms ook op reageert of mijn spellingsfouten verbetert (er was eens een keer iets op facebook dat diegene twijfelde over haren verven. ik wou zeggen dat diegene dat lekker kon doen en dat ik het ook had gedaan. er kwam uit dat diegene lekker kon dood gaan en dat ik ook was doodgegaan). ik heb dus insta geïnstalleerd zodat ze het allemaal niet meer kon zien maar toen probeerde ze daar ook vrienden op te worden waardoor ze het nogsteeds kon zien (het is haar niet gelukt). 

als ik dingen wil opzoeken waarvan mijn ouders niet mogen weten wat ik zoek dan doe ik het op mijn laptop. ik neem aan dat jij als bijna 14-jarige jongen ook een laptop/iPad hebt. en als je daar ook ouderlijk toezicht op hebt kan je met een excuus komen dat je school bij meerdere kinderen hebben gemerkt dat als zij ouderlijk toezicht hebben dat ze dan heel veel niet kunnen omdat veel sites en andere dingen dan geblokkeerd zijn.

mag ik trouwens vragen wat voor app/site jij hebt (als het niet tegen de regels is)? zelf heb ik family link

Reputatie 7
Badge +10

Hi allemaal, Ik heb Norton Family

Vroeger had ik family link maar dat zit aan je e-mail vast.

(Je bedoelt toch Family link van Google?)

 

Hey @Kingboy 

1. Heb ik al gedaan

2. Al gedaan

3. Ik moet al zoveel doen in het huishouden

Fijne dagen! 😘👋

 

@Tartan14 

Mijn ouders zijn gewoon anders.

Ik kan er wel mee leven.

Mijn ma was boos op de situatie.

 

@just_stella 

Ik heb alles al gedaan!

Ik heb zelfs al een handgeschreven brief gemaakt.

 

@ikweethetnietmeer2009 

Ik ben bijna 14

Ik gebruik dus Norton Family.

 

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reageer