Vraag

Help me, mijn moeder liegt wss

  • 2 September 2018
  • 3 reacties
  • 240 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii,
Ik ben een meisje van 14, mijn ouders zijn pas gescheiden en mijn vader had al vrij snel een vriendin, we hadden die tijd vaak ruzie.

Nu heeft mijn moeder een nieuwe vriend, en die moesten we meteen leren kennen ookal kenden ze elkaar net. Bij mijn stiefmoeder mocht ik zelf weten wanneer ik haar ontmoette. Mijn moeder zei dat ze gewoon goed konden praten, maar dat wij, ik en mijn broertje, altijd op de eerste plek zouden blijven staan. Maar mijn moeder zei dat ze hem had ontmoet bij iets van de belasting ofzo, maar mijn broertje en ik zien vaak een dating site opstaan op haar iPad, dus we denken dat ze liegt. Ik heb nu vaak ruzie met mijn moeder. Of zegt dingen die niet waar zijn, dat ik geen vrienden heb bijvoorbeeld. Dat vindt ik vervelend. Maar die man is dus nu heel vaak bij ons en dan zitten mijn broertje en ik in onze kamers. Ik wil hem best leren kennen, over een tijdje en wanneer het serieuzer is. Ik kan moeilijk over mijn gevoelens praten omdat ik moeilijk kan omschrijven wat ik voel, ik heb weleens geprobeerd te praten met mijn moeder maar die zegt dat het allemaal niet waar is en dat ik me aanstel (mijn broertje heeft dat minder omdat hij jonger is). Ik kan moeilijk tegen mijn moeder zeggen wat er is. En ik kan het ook niet opschrijven. Ik weet het dus echt even niet meer, ik kan ook niet naar mijn vader toegaan.

Help....

3 reacties

Hey!
Wat je zegt had ik ook gedaan
(Wachten dat het serieuzer is)
Maar voor jou is het niet slim omdat je er mee zit.
Maar probeer b.v.b naar een vertrouwings persoon te gaan op school die nemen de tijd er wel voor.
En die kunnen er met je over hebben.
Want als je niemand hebt om je hart te kunnen luchten blijf je jezelf naar bij voelen.

Veel succes!?
Gr. Sayittomy
Ik snap hoe je je voelt.

Probeer tegen je moeder te zeggen dat je het fijn vind voor haar maar dat jij het alemaal een beetje (zelf invullen) bv moelijk en verwarrend vind. En dat je het kennismaken rustig aan wilt doen. Ik denk dat ze dat wel gaat snappen.

Ik weet dat het lastig is zo ging ik van in mijn kamer (met de deur open) omkleden naar in de badkamer met de deur opslokt omkleden. Of op de wc zonder slot naar op de wc met slot...

En die aanpassingen zijn lastig mentaal.

Ook heb ik door de situatie met mijn vader last met mannen te vertrouwen en dit was ook erg lastig toen mijn moeder een vriend kreeg... Ook was het voor mij lastig dat we niet meer met zijn 3tjes waaren maar nu ineens veel met hem erbij en ik miss soms die kwaletie time. Ook vind ik het heel awkward om met zijn ale ergens heen 't gaan terwijl ik dat met zijn 3e nog nooit heb gehad.

Veel aanpassingen en veranderingen dus... En ja dat is erg lastig en dat gaat ook niet zomaar weg maar het word wel. Makelijker. Het is dus echt even wennen en als je dat verteld snapt je moeder dat vast. Ook is het voor die man natuurlijk ingewikkeld. Hoe moet hij zich tegenover Julie gedraagen en hoe werkt dat alemaal? Kinderen?

Het komt wel goed❤️

Ik wens je het best❤️
Superlief dankjewel!!❤️

Reageer