Skip to main content

Hoihoi, 

daar ben ik weer. Lang verhaal kort ben net een weekje 17 en ik hou het niet meer vol in huis. Ik woon nu alleen samen met mijn “stief”moeder nadat mijn biologische vader en mijn stiefmoeder uit elkaar gingen. Ik bleef bij mijn stiefmoeder wonen omdat mijn vader en ik geen goede band hebben en hij dingen heeft gedaan waar ik niks mee te maken wil hebben. Sinds een jaartje begon ik na te denken over mijn thuis situatie en ik kwam erachter dat ik me hier niet veilig voel. Niet perse dat ik fysiek gevaar loop maar vooral mentaal brengt deze situatie mij niet veel goeds. Ik ben op het punt uitgekomen dat ik of uit het leven wil stappen (hier denk ik al een lange tijd over na) of weglopen van huis maar ik kan nergens naartoe en ik zou niet weten hoe ik zou moeten overleven met heel weinig geld. Ik heb al gekeken naar een pleeggezin ofzo maar die wachtrijen zij best lang en ik weet niet of ik het zo lang kan volhouden + over 359 dagen ben ik 18. Dus ik weet ook niet of het de moeite nog waard is. Naja hoor graag van jullie

groetjes Nadia 

Hey Nadia16

Wat vervelend dat je je niet goed voelt thuis. Ik kan me voorstellen dat je hier ongelukkig van wordt. 

Je zou op school na kunnen vragen welke opties voor je openliggen. Een leerlingenbegeleider of maatschappelijk werker zou met jou kunnen overlopen wat zoal kan. Ook als je bijna achttien bent, zouden er in mijn ogen mogelijkheden voor je moeten zijn. Misschien heeft Veilig Thuis ook tips voor je. Je kan contact met ze opnemen, en je situatie uitleggen. 

Ik hoop dat je je spoedig in een prettige thuissituatie zal bevinden. Uit het leven stappen is daarbij geen oplossing; enkel een kort door de bocht-vluchtroute. Moesten de gedachten hieraan je toch lastigvallen, kan je terecht bij 113.

Gr. Kenshin

Reageer