Skip to main content

Hoihoi.

Ik zit al langere tijd op groepen/woongroepen

En er spelen nu een aantal problemen op

1 bij mij thuis zouden we een huisdier kat nemen en ineens wilde mijn moeder niet meer.hier ben ik vreselijk depri en verdrietig over

2. Mijn gezin gaat op minivakantie zonder mij simpel weg omdat het mijn thuisweekend niet is.

3. De begeleiding op mijn woonvorm dreigt mijn telefoon aftepakken als ik te veel app of bel naar mijn ouders de afspraak is dat ik mijn telefoon s'ochtends inlever tot ik mijn dingen gedaan heb maar doordat ze hiermee kwamen en door gebeurtenissen uit het verleden heb ik twee fouten gemaakt 

1 ik heb mijn ouders geblokkeerd uit angst om mijn telefoon kwijtteraken.

2 ik wil mijn telefoon ook in de ochtend niet meer inleveren al weet ik niet of ik daar fout zit.

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen ik zit helemaal klem ben depri ben verdrietig

Help

Hallo,

Je zou denk ik, bij het probleem van de kat, het beste er over praten. Ook kan jij jouw moeder vragen waarom zij geen kat meer wil, als je dat probleem weet, kan je als je geen oplossing weet, dat ook weer vragen. 

Dat is natuurlijk heel rot, dat je niet mee kan. Als je daar echt heel erg mee zit kan je dat natuurlijk zeggen. Ook is het misschien een goed idee om dan zelf een andere keer op minivakantie te gaan, bijvoorbeeld met een van jouw ouders, of allebei. Ook kan je kan met een vriend logeren, of ergens naartoe gaan. Net wat jij leuk vindt.

Als jij vind dat je echt te weinig tijd krijgt, om op jouw telefoon te zitten, kan je proberen om iets anders af te spreken. Of, als zij dat echt niet willen, kan je voor jezelf even nadenken wat jij het belangrijkste vind om te doen op jouw telefoon. Als je dat dan eerst doet, dan moet dat wel lukken binnen de tijd. Denk ik.

Wat betreft jouw ouders, zou ik ze weer onblokkeren, en ze dan uitleggen dat je hun hebt geblokkeerd omdat jij bang was dat je anders te veel zou bellen en appen. Als je dan ook zegt dat jij daar nog steeds wel bang voor bent, zullen ze jouw denk ik wel begrijpen. Dan kunnen jullie samen kijken hoe jullie het kunnen verminderen.

Ik snap dat jij dat niet wil, dan kom maar even terug op hierboven, dat jij het dan even met het bestuur moet overleggen. En als jij het er echt niet mee eens bent, moet je misschien denken aan een nieuw huis. Maar alleen als jij dat wilt natuurlijk.

Ik hoop dat je nu weer een beetje weet wat je moet doen. Als je je nog steeds verdrietig voelt, probeer dan dingen te doen die jij leuk vindt en te denken aan dingen waar jij blij van wordt.

Gr. Felix

Reageer