help ik heb net ontdekt dat mijn neven roken

  • 29 May 2023
  • 6 reacties
  • 123 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Ik was bij mijn opa en oma en mijn nicht en 2 neven waren er ook mijn nicht is 16 mijn ene neef 17 en nog een neef 19.

We gingen naar buiten (dat  doen we wel vaker) en ineens pakt mijn neef van 19, 2 sigaretten uit zijn zak en geeft er een aan mijn andere neef.

Ik zei meteen "dit is een grapje toch". en toen zei mijn neef van 17 "niet aan oma vertellen please". en dat heb ik ook niet gedaan ik kwam erachter dat mijn neef van 19 dit al 3 maanden doet. Ik maak me echt zorgen om hun gezondheid fysiek en (mentaal!) hun ouders zijn gescheiden en mijn oom rookt ook dus het is eigenlijk heel gewoon voor hun, maar ze zijn zo jong en ik wil hun beschermen wat moet ik doen???!! Moet ik het verklikken??

 


6 reacties

Nou hier kan je helemaal niks aan doen, ze zijn beide oud en wijs genoeg om eigen beslissingen te nemen ook al vind jij er iets van. Ik zou ze zeker niet gaan verklikken want ze doen niks fout, hoogstens iets ongezonds!

Reputatie 7
Badge +17

Verklikken zou wel een naaistreek zijn dus doe maar niet.

Verder moeten ze zelf weten wat ze doen. Het is mooi dat je je zorgen maakt maar het is niet aan jou om ze te beschermen. Ze weten waarschijnlijk zelf ook wel dat roken ongezond is. Dus ja, hier kun je niet veel aan doen.

Reputatie 7
Badge +9

Ach man, laat ze maar zou ik zeggen. 

 

Het is hun eigen schuld als hun gezondheid achteruit gaat.

 

Ik zou ze ni verraden dat zou een rot zet zijn.

Niet snitchen hoor. Dat is echt niet cool. Iemand van 19 weet echt wel dat roken slecht is.  Je kan er niks aan doen.  

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt voor jullie hulp! ik vond het ook een vervelend idee om het te verklikken en inderdaad zijn ze best oud maar is er echt niks wat ik kan doen? Zou ik met ze kunnen praten erover? Ookal zijn ze oud ik ken ze al heel lang en dit is echt niks voor hun en ik wil niet dat mijn nicht ook het gaat doen!

Hey,

Ik zou ze absoluut niet verraden, dat verpest de hele band. Mijn broertje verraadden mij en me broer ook altijd en hij wordt nu overal buiten gehouden, is niet wat je wilt, of wel?

Het is echt hun eigen keus. Ik weet niet hoe oud je bent, maar als ze  17 en 19 zijn denk ik niet dat ze naar je luisteren. Tenminste ik luister nooit naar een jonger iemand. Je kan je nicht vertellen hoe je erover denkt, maar dan houd het volgens mij wel op.

Succes!

Reageer