Skip to main content

Hallo Allemaal!

Ik heb een probleem thuis. Me vader en moeder zijn elke dag boos op mij. Dan hebben we het over ruzie, discussies, en soms lijd dat tot explosieve reacties, zowel aan mijn ouders kant als aan de mijne. Mijn moeder en ik vinden het ook niet zo met elkaar. Alles waar ze over kan praten is dat ik aan school moet en wat ik allemaal niet fout doe. Daardoor wil ik haar ook zo min mogelijk in huis zien om het gezeur te voorkomen. Dat doe ik door zo veel mogelijk op mijn kamer te zitten, en alleen voor het eten naar beneden te komen. Als ze boos is kan ze me nog wel eens bij me armen grijpen, ik heb daar allemaal littekens van op mijn armen. Mijn vader is het slaafje van mijn moeder en doet pas iets als mijn moeder het zegt. Dat geld ook voor “Stoppen”. Als mijn vader boos is vernederd hij mij en vecht ik met hem tot mijn moeder stop zegt tegen hem. anders gaat hij door tot ik in tranen uitbarst. Als me ouders me vervelend vinden spreken ze mij er op aan. Maar als ik aan hun vertel wat ik vervelend vind zeggen ze dat ik in de slachtofferrol duik. Er ontstaat dan weer een ruzie. Ik vind het daardoor ook heel moeilijk om het er met mijn ouders over te hebben. Praten met hun is dus niet de oplossing. Vandaag heeft hij me hele kamer overhoop gehaald en me weer vernederd. Het is dus weer gebeurd en nu weet ik niet meer wat ik moet. Ik weet ook niet hoe ik mezelf moet helpen hier in. Heeft iemand misschien tips?

Groetjes Job.

hoi, misschien is het iets om hier over te praten, en dan bedoel ik met een psychiater erbij… zo voorkom je een gevecht omdat de psychiater erbij is om hier wat van te zeggen. de psychiater help jullie als het goed is doordat jij uitspreekt wat je dwars zit en dat je ouders er wat aan kunnen veranderen... misschien hebben jouw ouders ook wel dat ze wat dingen hebben wat ze aan jou niet leuk vinden en kan jij dat veranderen.

Groetjes

bigbro

Reageer