Vraag

Heel veel stress

  • 16 September 2018
  • 4 reacties
  • 100 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

De afgelopen maand weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Ik zit in mijn examenjaar en proveer mijn best te doen op school, maar door mijn moeder krijg ik zoveel stress. Omdat mijn moeder over een maand geopereerd gaat worden, wordt ze om alles boos, waardoor we elke dag heftige ruzies hebben.

Het gaat elke keer om iets kleins, bijvoorbeeld omdat ik mijn tas in mijn kamer op de grond heb gezet. Ze komt mijn kamer binnen, kijkt naar mijn kamer en begint keihard te schreeuwen over dat mijn kamer altijd zo rommelig is en dat ik "nooit studeer." Ik zelf kan er echt niet tegen als iemand in mijn gezicht schreeuwt, ik huil ervan. Hoe hard ik ook probeer, ik kan mezelf niet tegenhouden. Hier wordt ze natuurlijk nog bozer om.

Ik probeer er rekening mee te houden dat de operatie wel een zware operatie is en dat het wel eng is, maar ze haalt haar stress uit op mij, ik kan er echt niet meer tegen.

Weet iemand misschien wat ik het beste kan doen?

4 reacties

Heey, ik zou je aanraden om wat positieve dingen in je leven te krijgen als je niks aan de negatieve dingen kan doen, zoek muziek op die jou vrolijk, blij of gelukkig worden. Maar het beste is misschien wel om een diep gesprek met je moeder hierover te voeren zodat jullie elkaar wat beter begrijpen. Hopelijk kun je dan meer van elkaar hebben als er wat gebeurd zodat je moeder niet zo snel boos word en jij het begrijpt als ze boos word.
Hey Jimin,

Wat naar voor je. Je kan eigenlijk niet zoveel doen. Je kan proberen je moeder duidelijk te maken dat je haar heel graag wil steunen in de tijd voor haar operatie. Verder kan je nog proberen erop te letten dat je niets doet wat haar boos maakt, maar dat is waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Probeer ergens je rustige plek te hebben, zoals in je kamer. Misschien lukt het dan om (misschien met muziek) jezelf af te sluiten en rustig te kunnen studeren voor je examens etc.

Veel sterkte verder,

Groetjes DreamerForever
Misschien dat je een briefje kan schrijven waarin je neer zet wat je dwars zit en die vervolgens aan je moeder geven. Daarbij wel aangeven dat je haar steunt met haar operatie. Misschien kun je hem wel op school aangeven dat ze er rekening mee kunnen houden
hey,
niet zo fijn natuurlijk!
ik zou dit met je moeder bespreken dat je haar heel goed begrijpt maar dat haar reacties op jou, jou ook pijn doen.
als het moeilijk is met je moeder te praten, zou ik met je vader bespreken en kijken of die hier wat aan kan doen.
je zou ook kunnen proberen wat vaker op een andere plek te zijn, naar vrienden of wat langer op school. dan kan je dit probleem een beetje ontlopen..

ik wens het beste voor jou en je moeder met de operatie!

Reageer