Hai allemaal, ik heb een vraag.
Ik ben 16 en door omstandigheden thuis kan ik er niet meer wonen en krijg ik hoogstwaarschijnlijk kamertraining. Ik kan hier op google eigenlijk helemaal niks over vinden maar ik ben erg benieuwd wat voor ervaringen mensen ervan hebben opgedaan.
Ik hoop via hier iemand tegen te komen die een kamertrainingtraject heeft gevolgd :)
Wat ik me vooral afvraag:
Hoe verloopt zo’n traject? Begin je met weinig vrijheid en krijg je later meer of?
Hoe zit het met als je 18 wordt? Helpen die mensen met een huurwoning krijgen of word je op je 18e er gewoon uitgezet?
Krijg je nog de tijd en vrijheid om met vrienden te logeren en af te spreken? En met bijvoorbeeld een tante een weekend weg te gaan als je vrij bent
Zitten er veel ‘probleem’kinderen? Ik kan nergens iets te weten krijgen over kamertraining maar als er iets is wat ik veel terughoor is dat er veel probleemkinderen zijn. Het lijkt mij dat er verschillende soorten kamertrainingen zijn maar ik was toch wel benieuwd.
Wat voor regels zijn er in het algemeen? Is er bijvoorbeeld een avondklok of dat je maar 2x per week mag afspreken? En zijn de hulpverleners daar erg streng?
En hoe was/is de ervaring in het algemeen? Was het er leuk of juist niet uit te houden? En hoe is de overloop vanaf kamertraining naar een eigen huis?
Ik hoop echt dat iemand dit überhaupt leest, ik ben echt mega benieuwd omdat ik voorlopig nog niet weet wat ik ervan kan verwachten