Vraag

Hebben jullie ook meer ruzie thuis nu corona ons land is binnengekomen?

  • 19 May 2020
  • 6 reacties
  • 90 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Hoi Allemaal,

 

Ik heb het momenteel niet fijn thuis ik heb het erover gehad met de kindertelefoon en een oplossing gevonden  maar ik vroeg me af hebben jullie nu in deze periode ook meer ruzie thuis? En kunnen jullie me hierin ook een beetje helpen?

 

Wat doen jullie er tegen? Hebben jullie nog tips voor mij?

 

 

Groetjess: Mij

 

 


6 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi, bij ons thuis is het momenteel ook vaak niet gezellig. Als mn familie ruzie heeft ga ik meestal gewoon op mn kamer zitten of buiten een rondje lopen/fietsen/skaten. Het helpt ook om te bedenken dat het allemaal maar tijdelijk is en dat het over een tijd weer minder zal worden.

sterkte ermee!

Reputatie 2
Badge +3

Hoi, bij ons thuis is het momenteel ook vaak niet gezellig. Als mn familie ruzie heeft ga ik meestal gewoon op mn kamer zitten of buiten een rondje lopen/fietsen/skaten. Het helpt ook om te bedenken dat het allemaal maar tijdelijk is en dat het over een tijd weer minder zal worden.

sterkte ermee!

Okeyy thnxx 

Reputatie 5
Badge +4

hi, ja het is volkomen normaal dat je rond deze tijd meer ruzie hebt. ik heb dat ook, de relatie met mijn vader en ik bv is heel slecht geworden. we maken vaak ruzie en het is gwn niet meer zoals vroeger. mijn vader raakt ook geïrriteerd dat ik de hele dag op mijn kamer zit, volgens mij zit iedereen wel wat meer op zijn kamer.

mijn moeder en ik daarin tegen gaat best goed. ik kan je niet echt tips geven maar wat wel belangrijk is, is om het goed te praten met je ouders of broer of zus.

 

Ik heb juist dat we minder ruzie hebben, ik denk dat moeilijke tijden meer druk op je banden leggen.

Hey  @Mandy.xx 

ik zelf merk er niet veel van ook omdat mijn ouders voor corona niet vaak thuis waren voor werk , we hebben over het algemeen haast nooit ruzie (ook logies als ze er bijna niet zijn) voor de corona niet en nu tijdens corona ook niet. Ik heb wel de luxe dat ik overal naartoe kan omdat ik naast mij een park heb waar ik altijd kan zitten ofzo. En 30 seconden lopen van dat park kom ik bij weilanden uit , en een grote lange weg. Daar komen niet heel veel mensen. Als ik een ruzie ofzo heb ga ik wel even fietsen of wandelen of hardlopen ofzo.  , maar bij mij komen ruzies wel is voor maar bijna nooit. En anders als dat zo is heb ik altijd nog andere dingen waar ik op focus die mij dan afleiding geven.

Wat wel mischien een voordeel of een nadeel is voor mij is dat ik enigs kind ben en ook niet last van broers of zussen . En heb dus altijd rust. (Zowel voor als tijdens de corona)

Wat mischien kan helpen is , ik werk zelf best veel, dus misschien kan afleiding dat goed voor je zijn door even de hond uittelaten ofzo. 

Of dat je in ieder geval bezig bent met iets anders . En een rustige plek zoekt.

 

Groetjes gebruiker c 

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

Ja, maar dat is (soms ongemerkt) bij iedereen wel…

Je moet alles met elkaar doen, je bent de hele dag thuis enz.

Het is dan best logisch dat je een beetje sneller geirriteerd bent, en als iedereen dat is krijg je sneller ruzie

Reageer