Skip to main content
Vraag

heb ik gelijk of niet? (vader dochter ruzie)

  • 27 May 2024
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

hoi allemaal,

voor ik begin, er worden in deze topic dingen genoemd als zelfmoordgedachten en heftige ruzies.

dus… waar begin ik?

ten eerste mijn ouders zijn gescheiden.

ik heb nooit een heel erg goede band gehad met mijn vader, maar de laatste 2/3 jaar is dit nog slechter geworden. dit werd op den duur zo erg dat het elk weekend ruzie was, met schelden en alles…  1 keer was het zelf zo heftig dat mijn vader me sloeg… nu moet ik erbij zeggen, ik was zo boos dat ik uit woede zelf ook heb geslagen. maar, dit geruzie elke keer is natuurlijk erg zwaar, en ik ben er depressief van geworden. dit merkte echter niemand… op den duur werd het zo erg dat ik zelfmoordgedachten kreeg, waar ik me na 1 / 2 maanden tegen mijn vrienden over uitsprak. zij zijn naar mijn coach/mentor gegaan, en zij heeft met mij gepraat. ik ben niet naar mijn vader geweest sinds die dag. sinds een tijdje ga ik s' avonds weer een keer eten daar, en aankomend weekend is het de bedoeling dat ik een nachtje blijf slapen. nu komt natuurlijk de zomervakantie er weer aan, en mijn vader wil dat ik mee ga op vakantie, nu heb ik gezegd: dat is goed, als ik naar huis kan als ik het op vakantie niet meer kan. dat kon niet, nu heb ik besloten niet mee te gaan en bij mijn moeder te blijven. mijn vader zet echter veel druk dat ik wel mee moet. heb ik gelijk dat ik thuisblijf? en wat zouden jullie in deze situatie doen?

 

xxx hallootjes

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hii,

Lastig.. Ik vind dat je moet doen wat voor jou goed voelt en elke keuze die je maakt is goed. Als je niet met je vader mee wilt gaan op vakantie omdat je niet naar huis kan gaan als het niet goed gaat moet je dat niet doen en dat is dan echt de juiste keuze om te maken! Jouw grenzen zijn echt het allerbelangrijkste!

Kan je deze situatie niet ook nog met je moeder bespreken? Misschien heeft je moeder namelijk ook nog advies voor je.

Groetjess en liefs van ItsJustMe <3

Badge

Hii,

Lastig.. Ik vind dat je moet doen wat voor jou goed voelt en elke keuze die je maakt is goed. Als je niet met je vader mee wilt gaan op vakantie omdat je niet naar huis kan gaan als het niet goed gaat moet je dat niet doen en dat is dan echt de juiste keuze om te maken! Jouw grenzen zijn echt het allerbelangrijkste!

Kan je deze situatie niet ook nog met je moeder bespreken? Misschien heeft je moeder namelijk ook nog advies voor je.

Groetjess en liefs van ItsJustMe <3

Hoi itsjustme 

Met mijn moeder bespreek ik het al! Vandaag belde mijn vader, en zette me best erg onder druk omdat ik niet mee wilde, de vriend van mijn moeder zat ernaast, en omdat ik zo paniekte zei ik dat ik over de vakantie zou nadenken. Nu is hij naar mijn moeder gegaan, die boos naar mij toe kwam omdat ik niet mee zou gaan en er nu ineens over nadenk. Ik heb het uitgelegd maar ze is nog steeds boos…

 

Groetjes hallootjes

Reageer