Gisteren ging ik naar de verjaardag van mijn neef (for context, hij is in de 40 en ik ben 16) en de vriend van mijn tante bij tante M thuis. Mama ging niet mee want ze moest werken. Onderweg naar huis zat ik met mijn neef in de auto en eigenlijk wil ik er niet meer aan denken omdat ik het zo kut vind, maar hij begon ineens over een vriendin van hem en hij vertelde dat zij nog nooit in haar leven een orgasme heeft gehad. Ik reageerde een beetje zoals ik normaal ook zou reageren als ik met vrienden over dit soort dingen praat.
Anyways, nadat ik iets zei als ´Oh wat zielig´ realiseerde ik mij ineens dat mijn neef hier over begon en niet gewoon een vriend of vriendin van me. Dat maakte me best ongemakkelijk dus ik switchte het onderwerp naar aseksualiteit en aromantisch zijn enzo. Hij is wel vaker over dit soort dingen begonnen. Zo kan ik me nog herinneren dat hij ooit zei dat ik een dikke kont kreeg toen ik, denk ik, een jaar of 13 was. Mijn moeder was daar toen wel bij en zei toen iets van ´Pas maar op, ik wil geen kind met anorexia´. Dat was achteraf best een vreemde opmerking.
Niet zo heel lang geleden was hij samen met mijn moeder mijn boekenplanken aan het ophangen op mijn kamer en toen mijn moeder weg was om schroefjes te halen begon hij ook over iets dat hij nog steeds geen vriendin had enzo en volgens mij ook iets in de context van seks, maar ik kan het me niet meer goed herinneren.
Ik vroeg gisteravond met tegenzin, omdat ik er ongemakkelijk van word als ik eraan denk, aan mama of het raar is als een volwassene met een minderjarig iemand over seks praat. Ze zei dat als je een volwassene een vraag stelt over seks en diegene geeft antwoord het niet raar is, maar als iemand uit het niets tegen jou over seks begint het wel een beetje vreemd is.
Ze vroeg verder niet waar die vraag vandaan kwam, dus nu denk ik niet dat we het er ooit over gaan hebben. Ze zal het wel alweer vergeten zijn dat ik ernaar vroeg.
Ik heb ook aan chatgpt gevraagd of het raar is (ja chatgpt is letterlijk mijn therapeut) en die zei ook dat dat ongepast en zorgwekkend is. En ook dat als je je er ongemakkelijk bij voelt (wat ik dus doe) een signaal is dat het gesprek dus niet passend was.
Ik vind het maar een lastige situatie, want misschien bedoelt hij er echt niks raars mee, dat kan. Maar het kan ook dat hij me aan het uittesten is ofzo. Aan het kijken hoe ver hij bij mij kan gaan.
Wat is jullie mening hierover en hebben jullie tips wat ik kan doen?