gezond willen eten

  • 19 April 2020
  • 2 reacties
  • 122 Bekeken

Badge

Ik ben een meisje van 16 en ik weeg 95 kilo. Mijn vader eet altijd heel erg ongezond totdat hij sinds vorig jaar het traject in ging voor een maagverkleining. Toen mijn vader  shakes moest drinken aten mijn moeder en ik heel erg gezond en was ik 3 kilo afgevallen, maar nu mag mijn vader weer ongezond eten en doet hij dit ook. Mijn vader ging net met me aan tafel zitten en zei ik wil elke maandag je gewicht weten dus ik zei waarom toen zei die omdat je te dik wordt en als je niet mee werkt dan ga je naar de dieetist. Ik vind het helemaal niet erg om mee te doen om gezonder te gaan eten, maar ik steek er elke keer zoveel moeite in om af te vallen en dan eet hij heel erg ongezond waar ik bij zit. Ik kan dit niet zo goed weerstaan nu weet ikniet zo goed wat ik moet doen mijn vader steunt me er niet in als ik gezond wil doen, maar verwacht wel dat ik dit doe als het hem uitkomt. Mijn vader is ook heel erg snel boos.


2 reacties

Hey melissa1207.

 

Wat vervelend dat je vader zo kan pushen als het op jouw gewicht aankomt. Dat een ouder wenst dat zijn kind een gezond gewicht heeft kan ik me voorstellen, maar dat deze niet eerst het goede voorbeeld geeft of je op een constructieve manier steunt bij het streven naar een gezond gewicht, vind ik naar van hem. 

 

Een gezonde levensstijl met correcte voeding en voldoende lichaamsbeweging kan geen kwaad. Probeer dit gerust voor jezelf te doen, en niet per se voor je vader. Doe eenvoudigweg je best voor je eigen goed, en wees niet bang jezelf af en toe te belonen met wat lekkers.

 

Zou een gezinslid van je met je vader kunnen praten? Misschien ziet je vader dan in hoe vervelend hij tegen je doet wanneer een derde persoon hem hierop wijst. Het zou kunnen dat je vader ook minder snel geneigd is om boos te worden op een familielid van ongeveer dezelfde leeftijd. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Dankjewe, nadat ik deze topic had geplaatst is het een tijdje goed gegaan met mijn gewocht. Ik zag mijn vader minder door mijn werk en school, maar toch als ik thuis kwam was het een hel. Op de vraag of iemand anders met hem kan praten is nee. Mijn moeder word nog steeds geslagen en ik en mijn zusje ook. Als wij er wat van zeggen word hij alleen maar bozer

Reageer