gewelddadige stiefvader

  • 27 January 2022
  • 2 reacties
  • 95 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey ik ben een meisje van 16 jaar. Al vanaf ik zo’n 2/3 jaar oud was zijn mijn ouders gescheiden. Mijn moeder kreeg een nieuwe relatie rond mijn vierde levensjaar, en vanaf toen erkende ik die nieuwe man als mijn stiefvader.  Ik had een erg goede band met hem en toen ik zeven jaar oud was kregen me moeder en hij een kind. Dit is dus me half broertje maar ik zie hem als mijn volledige broertje. Ik voelde me vanaf mijn tiener jaren steeds afstandelijker worden van mijn gezin. Nu heb ik een best heftige periode meegemaakt en zit er nog steeds in. Mijn stiefvader kreeg namelijk een herseninfarct een jaar geleden. De gevolgen ervan zag ik echter nog niet in. Maar het herstelproces van een herseninfarct is erg heftig. Nadat hij terug kwam uit het ziekenhuis werd de sfeer in huis steeds grimmiger. Er begonnen hevige ruzies te komen, waarbij ik me broertje en mijn moeder de eerste keer zelfs uit huis moesten vluchten. Dit weekend was er weer een heftige ruzie, er kwam weer geweld bij kijken en was erg shockerend. Nu is mijn stiefvader niet meer thuis en slaapt hij in een hotel. Net waren mijn moeder en broertje beide weg en kwam me stiefvader binnen om mijn broertje zijn spullen thuis te brengen, want die sliep een nachtje bij hem. Ik had al door dat het niet goed zat tussen mijn moeder en hem omdat me moeder voordat ze wegging tegen me zei dat ik de deur niet voor hem open moest doen. Hij had de sleutel en kwam toch binnen en heeft toen met glas gesmeten. Me hart klopte in mijn keel en omdat ik alleen thuis was was ik extra bang. Ook heeft hij voor de laatste ruzie naar mij staan schreeuwen en noemde hij me een verrader en allerlei andere dingen die niet waar zijn. Ik ben zo bang voor hem en voel me thuis gewoon echt niet fijn. Maar de politie bellen is geen optie want dan verliest mijn moeder haar kinderen waarschijnlijk. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. En ik probeer iedere keer rustig te blijven en weet dat het niet mijn schuld is. Alleen ik denk toch dat het invloed op me heeft en met school loopt het ook niet helemaal lekker. Ik zit namelijk in me voorexamen jaar vwo en mijn concentratie is gewoon compleet weg. Ik weet echt niet wat ik moet doen en ik snap gewoon niet waarom er mij geen gelukkig gezin wordt gegund.


2 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Hoi,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Sterkte!

Groetjes, 

Feline van De Kindertelefoon

Tips

Doe iets leuks om dit even te vergeten 

Praat met een vertrouwenspersoon hier over

Blijf aardig (besef hij had een herseninfarct gehad)

Ga een oplossing bedenken samen met je moeder

Logeer bij een vriendin of zoiets

 

Reageer