Beantwoord

Geweld thuis, wat moet ik doen?

  • 3 May 2019
  • 4 reacties
  • 209 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Dus ik heb ruzie gehad met men mama maar ik weet niet waarom dus ik had honger maar men zus en mama hadden al gegete enzo en ik wou zo naar boven gaan dus ik gooi mijn deken van mij af maar dat was op die en men mama en zij gooit dat op de grond dus ik ga naar boven en zij zegt dat ik dat moet oprapen enzo terwijl ja ik da niet had gedaan dus ik doe dat niet en zeg nee en ben toen onderweg naar boven en bijna boven aangekomen en zij komt zo woedend naar mij en wil mijn gsm afpakken en probeert mij naar beneden te trekken dus ik ruk me los en ga naar men kamer en die komt hier aan en duwt me tege de grond en trekt aan men trui maar dar begon te snijde in mijn nek en die zei dat ik niet zo moest doen enzo en die begon te zegge dat ze morgen men abonnement van men gsm ga opzegge enzo en dat ik nu niet moet gaan wenen dat ik slechte ouders heb enzo en dat ze nog altijd niet geloofd dat de littekens van men polsen verbrand is maar dat is wel gewoon zo van het krabben en toen verbrand door dat krabben en ik was echt aan het trillen en kei hard aan het wenen gewoon van de angst enzo en die kwam hier opnieuw men kamen binnen en die gooide iets in men kamer ik denk een trui van mij ofzo maar tegen mijn spiegel en alles op mijn bureau viel omver en al het glas op de grond kapot en ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen iemand help...
icon

Beste antwoord door Anonymous 4 May 2019, 10:28

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi

Er vond een hevige ruzie plaats tussen je moeder en jou. Wat heftig dat ze je zo'n pijn deed. Niet ok dat ze je hardhandig aanpakte, en dat ze zulke gemene uitspraken deed.

Is de spanning inmiddels gaan liggen? Heeft je moeder haar excuses aangeboden, of is ze komen kijken hoe het met je gaat? Het lijkt me van belang dat ze inziet dat ze te ver is gegaan. Zou je op een moment dat jullie beiden kalm zijn, met haar kunnen praten?

Het lijkt me goed om met iemand te delen wat er gebeurd is. Je kan bijvoorbeeld een berichtje sturen naar een familielid, of je kan aan een huisgenoot of je mentor vragen of je iets vertrouwelijks met hem kan delen.

Voor een anoniem gesprek kan je terecht bij de KinderTelefoon. Daar kan je je verhaal doen, en krijg je vast nuttig advies mee. Ook de organisatie Veilig Thuis zou je verder kunnen helpen. Je mag je altijd vrij voelen contact met ze op te nemen.

Groetjes
Kenshin
Nee nu kijkt ze me ook niet echt aan en ze praat alsof er niks gebeurt is..en ik heb het gedeelt met een goede vriend en hij wou meteen naar mij komen maar ik wist dat het op dat moment niet slim was dus ik praat er met hem wel over maar het voelt zo raar dat ze doet alsof er niks gebeurt is.
Goed dat je er met een vriend over praat. Kan je eventueel naar hem toe? Wat afstand tussen je moeder en jou, zou jullie beiden de kans kunnen bieden om te plaatsen wat er gebeurd is. Misschien vindt een van jullie de moed om de ruzie ter sprake te brengen.

Gaat het er thuis vaker heftig aan toe?

Gr. Kenshin
Uit ervaring weet ik dat ouders niet beseffen dat ze te ver zijn gegaan. Ik heb nog nooit een excuus aangeboden gekregen, noch een kus of knuffel om het goed te maken.

Reageer