gestoorde gekke en niet helemaal oke buurman. Naar buiten gaan wordt gevaarlijk

  • 8 August 2023
  • 2 reacties
  • 128 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Heftige titel maar het is de waarheid. Mijn buurman is echt 70 ofzo en hij is gek. Helemal van z'n padje af. 

We beginnen vanaf het begin. P verhuist naar dit huis. De vorige bewoners zijn dochter waarschuwde dat de buurman niet lekker is. P en mijn moeder negeren het

 

We wonen hier voor maanden (bijna een jaar) en de buurman zeikt over onze compressor. Hij hoort het in onze badkamer. We hebben nog nooit een compressor gehad. Hij wilt dat we stoppen met de wasmachine draaien in de avond en hij wilt dat we de afzuiger in de badkamer niet meer gebruiken. 

We gebruiken de afzuiger maar stoppen met de wasmachine. 

De buurman komt z'n huis uit s avonds. Helemaal boos. "Ik heb met 'n glas tegen de muur gezeten, ik hoor die compressor. Doe t uit" "ik heb glazen tegen de muren gegooit het maakt me gek" 

WELKE COMPRESSOR???

Hij komt een tijdje later terug. Hij voelt mijn telefoon trillen als het alarm s'ochtens af gaat. Ik zet het trillen uit. 

 

We wonen hier al anderhalf - twee jaar.

De buurman instaleert illegale cameras gericht op ons huis en de weg.

Gemeente aan de deur "Ja die auto mag niet meer voor de deur. De buurman heeft er over geklaag". De buurman heeft hier ons nog nooit iets over vertelt. Hij heeft ZELF OOK de auto voor de deur. 

(De buurman heeft een inrit gemaakt in zijn voor tuin maar wij hebben dat niet. Wij hebben een heg voor onze voortuin dus de auto staat voor de heg op de stoep. De stoep is net zo breed als een straat. Er passen twee auto's naast elkaar en de buurman kan er altijd langs rijden. Heeft ie ook altijd gedaan) 

We doen de auto weg. De andere buurman (dit is een goede buurman) naast ons krijgt zelfs een boete voor de auto in zijn voortuin. De slechte buurman niet. Een andere man met een laadpaal voor zijn elektrische auto kan z'n auto niet meer opladen. Iedereen is helemaal pissig nu. Wij ook. 

De woningbouw heeft meerdere klachten gekregen van de buurman en de gemeente ook. Allemaal over kleine dingen. Ineens zijn de honden een probleem en ineens heeft hij een mening over onze tuin en het wordt gewoon raar. Bijna elke dag worden we gebeld door iemand over iets. 

De buurman weigert ook nog eens dat hij gebelt heeft. 

Het is avond en mijn moeder laat de hond uit en ze ziet ineens de buurman. Hij draagt een lange zwarte jas. Een hoed en een zwarte broek. Hij leunt tegen zijn hek een staart voor een goede 15 minuten mijn moeders kant op. Hij stapt in zijn auto en volgt mijn moeder terwijl ze buiten loopt. De hele roete volgde hij haar. 

De buurman begint ineens heel vaak uit zijn raam te kijken. Elke keer als ik of mijn zusje de hond uit laten verschijnt hij voor het raamt en blijft hij staren totdat we terug komen. 

Op een dag loopt hij loopt naar een groepje ouders die kinderen hebben met wie mijn zusje en broertje buiten spelen en begint te schreeuwen. Hij schreeuwt dat mijn moeder (ze is een getrouwde vrouw met 5 kinderen en is zwanger) een hoer is en dat we drugs verkopen. Mijn moeder heeft bijna geen volwassen vrienden en er komt nooit iemand echt langs ofzo. Hetzelfde voor P.  Er is ook geen bewijs voor zijn claims want het is niet de waarheid. We doen geen drugshandel. 

Daarna een paar avonden later stormt hij het huis uit. Hij schreeuwt nu weer. Deze keer dat hij jeugdzorg (of zoals hij het noemt 'kinder bescherming') op ons gaat bellen want "die kinderen spelen alleen in de voor tuin en nooit in de achter tuin". Hij vertelt ons dat hij brieven naar DORP12 heeft gestuurt zelfs al is hun kantoor in STAD34. Ook claimt hij dat mensen hoeren noemen niet erg is en dat we dat zo mogen zeggen over zijn oude 70 jarige vrouw. Het was raar. 

 

Nog een paar nachten later en de politie en de gemeente aan onze deur "we denken dat de buurman niet goed is dus we gaan hem aanspreken" is wat ze zeggen. Ze spreken hem aan en hij negeert ze en voelt zich nu erg beledigt. 

Hij begint vanaf dan ook nog eens de radio elke avond in zijn voortuin aan te draaien en uren lang mee te zingen. Hij kan geen woord Engels en klinkt mega vals. Dit is gewoon grappig maar ook erg zielig. 

 

Nog een paar nachten later. 

Ik ben jarig. Yay

 

HAD JE GEDACHT. 

Hij heeft de hele dag door in zijn voor tuin bleek en azijn gemengd en tegen onze heg zo vlak voor onze deur gelegd. De gassen kunnen je ziek maken en als je in contact komt je huid beschadigen. De hele dag door was iedereen misselijk en ziek. We bellen de politie want elke paar uur mengt hij weer een nieuwe emmer. Hij laat ook nog eens de verpakkingen bleek achter in de tuin. 

De politie zegt "we kunnen niks doen. Sorry" en ze gaan weg. Lekker

 

Al deze rare dingen gebeuren en het is gewoon raar. Als een 70 jarige man je zit te bespieden uit z'n raam terwijl je hondenpoep opruimt ga je je niet zo erg blij voelen. En al helemaal niet als hij je wilt vergiftigen op je verjaardag. 

 

Ik denk niet dat dit erg nuttig is voor iemand maar ik denk dat het wel een interessante situatie is en dat het iemand misschien kant interesseren? Ik weet het niet😅 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hee lieve @Roxx.ie!

Ik vind het heel naar voor je dat het gebeurt! Ik vind het zo onverantwoordelijk van de politie/gemeente! Ik hoop voor je dat je nog een beetje fijne verjaardag heb gehad toen met leuke cadeautjes en lekkere taart:)

Ik denk dat het beste is als je naar de politie gaat met een filmpje/foto (Of een ander bewijs). Als je buurman nog een keer zoiets doet kan je een video maken of een foto en daarmee kan je naar de politie gaan. :)

Veel sterkte!

Liefs xxx Banaantje <3

 

hey lieve @Roxx.ie ,

 

oh wow wat een rare situatie. wat vervelend dat dit al zo lang speelt.

ik zou als ik jouw was aangifte doen of naar de politie gaan ofzo. want dit is echt niet oke wat die man doet. dit kan jouw en jouw gezin een onveilig gevoel geven. en cameras op jouw huis? what omg- dat is zo weird, en dat mag zelfs niet zonder toestemming.

als je ergens over wilt praten, ik ben er voor je :))

 

veel liefs,

maisie <3

Reageer