gestoord zusje

  • 8 April 2020
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben een meisje van 17 jaar oud me zusje is 15 en ze slaat me soms uit woede helemaal kapot of scheld me kapot. 
 

zoals gisteren me vader heeft snoep gekocht gewoon voor iedereen in het huis. Ik pak gewoon wat niet alles gewoon wat. Me zusje werd wakker eerst maakte ze me om 8 wakker om me laptop he vragen. Daarna rond 11 gooide ze een kussen op me en schreeuwde ze dat ik alles opeet. Hier hadden we paar dagen geleden ook al ruzie over. Dit is echt niet waar ik pak gewoon wat tis ook nier haar snoep aangezien me vader het koopt.

Nu gaat ze weer naar me ouders en zal ze weer zielig gaan doen en gaan me ouders ook weer boos worden op mij. Me zusje is erg dun en ik ben gewoon normaal. Nier dik nier dun. 

 

Ik heb hier gewoon echr gene zin meer in omdat alles wat me zusje van me pakr word als oke gezien maar als ik her doe worden me ouders boos. Weet iemand wat ik kan doen me zusje weet namelijk nier van stoppen...


2 reacties

Hallo Emma588 :)

Je kunt het vertellen aan je ouders dat ze tegen je scheld en vervelend doet tegen jou. Je kunt het ook negeren en zeggen van '’Oh, leuk voor je maar dat interesseert mij niet echt als je zo agressief tegen mij doet'’. 

-Dr8gon99

Badge +1

Hoi

 

Oftewel kan je het tegen je ouders zeggen dat ze gemeen doet. Je kan ook vragen waarom ze zo gemeen doet, en wat je daaraan kan doen om te helpen. Deze tip kan negatief uitpakken of positief.. Negeer haar, als ze merkt dat je er niet meer op reageert dan stopt ze uiteindelijk of wordt ze agressiever. Ik hoop dat het je lukt!

 

Groetjes 

Cathie

Reageer