Vraag

Gesprek gezinsvoogd

  • 18 July 2019
  • 6 reacties
  • 108 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Morgenochtend heb ik een gesprek met iemand die mijn thuissituatie helpt te verbeteren.
Zoals ik al in mijn vorige topic zei hadden wij 3 maanden de tijd gekregen. Die zijn nu al bijna voorbij en er is niks veranderd. Dat betekent dus dat als de rechter daar achter komt ik naar een pleeggezin moet en dat wil ik niet.

Als ik morgen vertel aan de gezinsvoogd dat alles slecht gaat, dan moet ik uit huis. Maar als ik het niet vertel veranderd er niks thuis. Kan iemand mij advies geven?

xoxo Troubleshooter 💥

6 reacties

Wat vind jij van je thuissituatie nu? Als jij bij je ouders wil blijven wonen, moet je daar met de rechter over praten. Ik zou gewoon het eerlijke verhaal vertellen aan de voogd.
@Geen_Naam Ik vind dat er thuis veel spanning is en ruzie.
Je wil niet naar een pleeggezin, maar omdat er iemand kwam kijken, word je misschien overgeplaatst. Wat gebeurde er toen de gezinsvoogd kwam kijken?

@Geen_Naam  Ze kwamen niet echt kijken.  Ze kwamen mij vooral ophalen om ergens wat te gaan drinken en dan te praten over hoe het thuis gaat.  Alles wat ik zei schreven ze op en dat werd dan in een rapport gezet die dan na een paar weken thuis kwam. Er zijn twee rapporten opgestuurd naar de rechter vorig jaar voor een verzoek uit huis plaatsing.

Het gaat nu gelukkig wel wat beter thuis, maar als we vakantie hebben en iedereen zit thuis dan zitten we vooral op elkaars lip en dan gaat het weer terug naar vroeger. 

Gelukkig dat je niet uit huis hoeft. In de vakantie heb je wel problemen. Kun je misschien naar een plek waar je kan doen wat je wil doen en je familieleden niet zijn? In je kamer bijvoorbeeld, of een openbare plek als de bibliotheek. Je hoeft daar niet altijd te zijn maar af en toe als je voorspelt dat het fout gaat, is dat een optie toch?

@Geen_Naam  Handige tip van je, het probleem is dat ik niemand heb waar ik naar toe  kan ook geen vrienden want ik durf hun niet te vertellen/ vertrouwen in wat voor situatie ik zit.

  Als ik in mijn kamer zit komen ze naar boven om te zeuren en pakken ze mijn telefoon en laptop af. Ik ben 1 keer gwn weg gegaan naar een boerderij, dat gaf wel rust.

Reageer