Skip to main content
Vraag

Geslagen

• January 15, 2026
  • 4 reacties
  • 93 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi hoi

oke he. Dus ik wordt wel eens geslagen omdat ik iets niet of niet goed heb gedaan. Nu kijk ik hier een beetje rond op het forum en er zijn wel meer kinderen die dit mee maken maar als je dan naar de comments kijkt is het allemaal “oh bel veilig thuis, oh bel de politie, volgende x dat het gebeurd bel 112”. Maar kijk ik vind het niet fijn ofc maar ergens vind ik het niet zo heftig dat ik er anderen bij wil halen ofzo. Ik wou vandaag een vriend van mij vertellen dat ik wordt geslagen thuis, maar toen bedacht ik mij, wat moet hij hiermee? Oke hij weet dat nu, hij gaat nu met medelijden naar mij kijken en met argwaan naar mijn ouders, maar dat is niet wat ik wil. Ik weet dat mijn ouders mij gewoon willen helpen en zorgen dat ik voor mijzelf kan zorgen (ben verdorie al bijna 18) want dat gaat nu al een tijdje mis. Ik eet niet goed en ben vaak alleen maar in mijn kamer te vinden. Maar ergens ben ik wel van ik wil het iemand vertellen en als ik het iemand vertel dan is die vriend dat wel maar ja idk snap je de  struggle?!

xxx
Betty boop

4 reacties

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

Hey, ik snap je struggle echt zó goed. Het is super lastig als je enerzijds voelt dat er iets niet klopt, maar anderzijds ook begrijpt dat je ouders het misschien 'goed bedoelen' of dat ze zich zorgen maken omdat het niet zo lekker met je gaat (zoals dat eten en op je kamer zitten).

Het ding is alleen... ook al zijn ze bezorgd, slaan mag eigenlijk nooit, ook niet als je bijna 18 bent. Dat die reacties op het forum meteen over 112 en Veilig Thuis gaan, voelt voor jou waarschijnlijk heel groot en eng, alsof je je hele gezin kapot maakt. Dat logisch dat je dat niet zomaar doet.

Wat betreft die vriend: ik snap dat je niet wil dat hij medelijden krijgt. Maar echte vrienden zijn er juist voor dit soort dingen. Misschien kun je het vertellen en erbij zeggen: 'Ik vertel je dit omdat ik het kwijt moet, maar ik wil niet dat je anders naar me kijkt of dat je actie onderneemt.' Dan weet hij wat jij van hem nodig hebt.

Soms helpt het gewoon om het hardop te zeggen tegen iemand die je vertrouwt, zonder dat er meteen een heel circus achteraan komt. Je hoeft het niet alleen te dragen, echt niet.

Vidaaaa
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 20, 2026

Haii ​@betty boop 

Ik wordt thuis ook vaak geslagen (ben 12 jaar) dus ik snap hoe je je voelt. Ik heb het aan mijn bestie vertelt en het valt meee

Hoofdvraag antwoord: Ik snap the struggle 

Goetjesss,

Vida❤️

Louise_
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • January 21, 2026

Hoi betty boop,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Je kunt ook Veilig Thuis bellen (de hele dag) of chatten op werkdagen van 9 tot 5 uur (chat of 0800-2000). Je kunt ook samen met de Kindertelefoon contact opnemen met Veilig Thuis. Je hoeft dan geen actie te ondernemen als je dat niet wilt, je kunt ook alleen praten over wat je allemaal dwars zit. 

Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Louise (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • February 4, 2026

dankjewel voor je reactie ​@banaan met chocoladesaus ik waardeer het enorm dat je echt vanuit mijn positie mee kijkt ofzo. Anderen reageren gewoon van wat of hoe zij vinden maar jij kijkt wel echt mee, heel fijn dankjewel<3333