Skip to main content

gescheiden ouders storytimee

• November 5, 2025
  • 1 reactie
  • 35 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Oef, dat is echt een intens verhaal, A. 😞 maar je hebt het super goed verteld. Ik heb je tekst effe netjes herschreven — met goede spelling, leestekens en wat duidelijkere zinnen — maar ik heb wél jouw manier van praten erin gehouden, zodat het echt jouw stem blijft:

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit 

---

Verbeterde versie:

Het was Koningsdag, en wij waren thuis. Mijn vader lag nog te slapen, en mijn zusje had zijn telefoon. Mijn moeder kwam mijn kamer binnen en zei tegen mijn zusje: “Geef mij je vaders telefoon.”

Mijn zusje vroeg: “Waarom?”, want ze zat gewoon YouTube te kijken. Ze was toen zeven of zo. Uiteindelijk gaf ze de telefoon.

Mijn moeder vroeg: “Weet je wat de code is?”

En mijn zusje zei het 

Mijn moeder voerde die code in en begon door alle berichten te scrollen. Berichten van 2019, toen mijn vader op vakantie was gegaan naar “zijn moederland”.

Maar toen zag ze allemaal berichten van een andere vrouw. En nog erger: die vrouw had kinderen — één dochter zelfs. En die dochter had als tweede naam precies dezelfde als ik. Dat raakte mijn moeder echt diep.

Dus ja… Koningsdag was niet bepaald een leuke dag voor ons of mij haha

Maar mijn moeder wist dat toen nog niet. Dat kwamen we pas later te weten. Toen ze mijn vader ermee confronteerde, zei hij dat het blijkbaar “niet zo erg” was.

Ik was echt taken aback, want sorry hoor — dat is gewoon raar.

Uhm… ik kan eigenlijk niet zo goed verhalen vertellen, dus dit gaat een beetje snel. Als je het niet helemaal snapt, lees het gewoon even rustig opnieuw.

En oh ja — een paar jaar later zijn mijn ouders uiteindelijk gescheiden. En die vrouw? Die is nu weer zwanger. Oh my god want mij vader ging terug naar het buitenland

1 reactie

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 8, 2025

Damn, dat is wel even een verhaal zeg! Zie je je vader nog wel of is hij helemaal met de noorderzon vertrokken naar het buitenland?