Vraag

Gescheiden ouders, ik wil naar mijn vader

  • 29 October 2018
  • 4 reacties
  • 175 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyhey,
Ik ben een meisje van 14 jaar oud. Mijn ouders zijn gescheiden en ik woon bij mijn moeder, ben alleen 1x in de 2 weken een weekend bij mijn vader.
Het gaat heel erg slecht thuis. Mijn moeder scheldt mij en mn broer de hele tijd uit, voor kutkinderen en dat we op moeten fucken en weet ik veel wat, en ze is agressief en alles. Ik zit de hele dag alleen op mijn kamer in het donker en voel me eigenlijk altijd ongelukkig als ik thuis of met haar ben.
Mijn ouders wonen ook ruim 60km uit elkaar, dus even naar mijn vader gaat niet.
Ik wil wel bij mijn vader gaan wonen, maar tegelijkertijd wil ik echt mijn vrienden en iedereen die ik ken niet kwijt... Someone help me,
Mijn vraag is dus eigenlijk; zal ik al mijn vriendschappen en alles hier opgeven en bij mijn vader opnieuw beginnen, of het toch maar zo laten?
Greetzz,
Suikerspinnn

( als je nog dingen wilt vragen over de situatie, please vraag ze als je me daarmee kunt helpen)

4 reacties

Heyy,
wat vervelend! Dat jullie moeder jullie uitscheldt en agressief is, is niet goed (wat erg logisch is denk ik) ze heeft het waarschijnlijk not erg moeilijk met de scheiding, maar dat mag ze op geen enkele manier op jullie afreageren! Heb je het weleens met je moeder gehad over de situatie? Dat je het heel vervelend vind, maar dat je je niet zo prettig voelt thuis? Ik weet niet in hoeverre dit een optie is, maar ik wou het even zeggen. Misschien kun je elke week wisselen; de ene week bij je moeder en de andere week bij je vader.
Heel veel succes!!!
Hey

Je ouders zijn gescheiden. Je voelt je beter bij je vader. Je vader woont best ver van je moeder vandaan.

Zou je van af je vader naar school kunnen rijzen?
(Misschien kost dat te veel energie) bij mij woond me vader 120 km van me moeder vandaan.

Is er een rechter bij geweest toen je ouder uit elkaar gingen?
Als dat wel zo is woord het lastiger.

Zitten die vrienden bij jou op school?
Als die vriendinnen in de wijk bij je moeder wonnen zou je bijvoorbeeld de regeling kunnen doen. Maandag dinsdag bij je vader donderdag vrijdag bij je moeder en woensdag ben je bij de gene waar je het weekend niet hebt. En dan om het weekend bij je ouders. Zo heeft iemand het van mijn klas geregeld. En dan kan je de dagen als je bij je moeder ben met je vrienden afspreken. Mijn vrienden rijzen altijd me naar me vader omdat het daar gezelliger is. 120km met de auto. En 2 uur met ov.

Ik vind dat je eigen veiligheid voor alles gaat.
Bespreek het ook met iemand van school. Zij kunnen met je mee denken.
Maar ga ook in gesprek met je ouder en ook je broer wij hij er over denkt

Groetjes
Bella šŸ’™
Hoi,

Ik snap dat je nu denkt, het is of mijn moeder of mijn vader, maar dat hoeft niet zo te zijn.

Dat je moeder jou en je broer uitscheldt, is onacceptabel. Dit is kindermishandeling. Je zou contact op kunnen nemen met Veilig Thuis. Zij kunnen je helpen om een veilige thuissituatie te creƫren. Dit hoeft niet per se te betekenen dat je bij je vader gaat wonen.

Heb je al eens met je vader besproken wat je moeder doet?

Het zou jammer zijn als je je vrienden moet achterlaten om bij je vader te gaan wonen, maar dat je niet meer in de buurt woont van je vrienden, betekent niet dat jullie vriendschap meteen ophoudt. Je maakt waarschijnlijk ook weer nieuwe vrienden bij je vader in de buurt, dus ja, het is eng, maar het kan je ook veel nieuws brengen.

Gr. Pin
Hey, bedankt voor jullie reacties :)
Om even in te gaan op of ik het er met mijn moeder over gehad heb, en met mijn vader etc.: ja. Wij, als gezin bij mijn moeder (ik,broer,moeder) hebben echt al zoveel geprobeerd, we zijn al zo lang bezig met alles, ze heeft mij naar een psycholoog gestuurd (omdat ze dacht dat het alleen aan mij lag), maar het is echt nooit verbeterd.
Mijn vader weet precies wat er allemaal gebeurd etc., hij kende haar natuurlijk ook heel goed en lang. En we bellen hem vaak als ze weer staat te krijsen, zodat we er even over kunnen praten enzo.

En elke week wisselen wordt ten eerste heel onhandig met school. Scholen hebben verschillendes leermethodes, toetsroosters, de ene is verder dan de andere, sommige hebben hele andere vakken etc., of ik moet elke dag 2x een uur met de trein, maar ja, dan maak ik ook geen vrienden bij mijn vader. En verder heb ik dan ook nog sport, waar van ik dan de helft van de trainingen afwezig ben. Oftewel, ik denk niet dat dat heel handig wordt.

Mijn vrienden op school weten niet echt heel erg hoe het thuis gaat bij mij. Ze weten wel dat ik erover denk om misschien naar mijn vader te gaan, maar ze kennen mijn moeder niet als hoe ze thuis met ons is zegmaar. En ja halverwege de week wisselen enzo krijg je waarschijnlijk weer hetzelfde probleem met school hiervoor genoemd.

Oh, by the way, ze zijn al iets meer dan 10 jaar geleden gescheiden dus ik weet daar bijna niks over, hoe en wat er toen allemaal overlegd en geregeld is, en het is ook niet zo dat mijn moeder daar nog moeite mee heeft denk ik. Het is wel zo dat ze het er beiden niet graag overhebben.
Nog bedankt voor jullie reacties! Het is fijn om het eens op te schrijven en er ook ideeƫn en reacties op terug te krijgen haha

Greetzzz,
Suikerspinnn

Reageer