gescheiden ouders & co-ouderschap

  • 11 May 2019
  • 4 reacties
  • 122 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hooi mensen,

ik ben nu 14 jaar, zit in 2 havo

Mijn ouders zijn ongeveer 3 jaar geleden gescheiden (k was toen bijna 11) zonder ruzie, ze besloten co-ouderschap (dat ik doordeweeks gwn bij alle twee me ouders woon) ik vond dat toen heel fijn omdat ik bang was dat ik anders moest kiezen tussen mn ouders. Mn moeder ging ongeveer een half uurtje rijen vandaan (met de auto) me vader wonen met de basisschool ongeveer in t midden. we zijn toen na een jaar weer verhuisd omdat die mensen zelf ook gingen scheiden dus t huis terug wilde hebben. we wonen nu nog steeds ongeveer een half uur rijen met de auto van me pa vandaan en met de fiets drie kwartier.
(ondertussen 13 jaar) voor de kerstvakantie 'ontdekte' ik dat me moeder geld problemen heeft, ze vertelde het soort van, ik vond dat toen kut, maar ik besefte nog niet hoe erg t was. in de loop van de tijd stelde ik steeds meer vragen en geeft me moeder ook steeds minder ontwijkend antwoord. soms vind ik dat chil omdat ik het gevoel heb dat me moeder der een puinhoop van gemaakt heb, dus ik het soort van op moet lossen ofs ook al kan dat niet. maar aan de andere kant vind ik het ook zwaar kut dat me moeder altijd alles eerlijk verteld hoe haar shit is Enso. me broertje is nu 11 en hij houdt er eig geen rekening mee hoe erg me ma in de schulden en alles zit, wat ik best kut vind want ik probeer alles om zoveel mogelijk om niet me moeders geld soort van uit te geven door bijv. minder lang te douchen, ik probeer minder te eten (niet dat ik te weinig eet, maar meer dat ik maar een koekje neem ipv 3 ofs) en als ik bijv. pizza's moet halen doe ik dat van t goedkoopste merk terwijl me broertje laatst na 5 maanden alweer schoenen wilde van meer dan 100 euro. maar in ieder geval, ik ben er kapot veel mee bezig met me ma haar problemen, ik kom eig ook niet echt uit met me zakgeld en kleedgeld Enso maar ik wil geen kleedgeld verhoging vragen. me vader betaalt eig alles voor me ma want me moeder kan geen baan vinden, maar voor de rest is me pa eig best gierig (tegen mij en me broertje want voor zichzelf koopt ie genoeg dure dingen) en ook kapot chagrijnig is ie.
maar in ieder geval ik wissel 2 of 3 x per week van me ma naar me pa en andersom. dat vind ik eig te veel en daarom wil ik het liefst bij me ma of pa wonen en dan 1x inde 2 weken in t weekend naar de ander. het probleem is alleen dat ik eig niet bij me vader wil wonen omdat hij best vaak chagerijnig is, vooral tegen mij, omdat ik er nie super best voor sta op school, heb laatst ook een toets gehad waarvoor ik een 4,2 sta maar ik heb sws een onv dus heb nu al geen zin in me pa als ik dat cijfer krijg. maar ik wil eig ook nie bij me moeder wonen omdat mee moeder t nu al niet kan betalen Enso dus als ik de hele week bij haar woon al helemaal nie. ik heb t laatst ook al tegen me moeder gezegd dat ik er kapot van ben om 2x of 3x per week naar de ander te gaan, ze snapte het wel maar deed een beetje als of ze er nu niks aan kon doen. ik heb ook wel soort van aangegeven dat ik het liefst bij de een wil wonen en bijj de ander soms een weekend maar ten eerste wisten we alle twee niet hoe t dan met me broertje moest en bij wie ik dan moest wonen en ze zei dat ze eig liever niet had dat ik maar bij de een woon omdat ik dan niet van alle twee mn opvoeding kreeg ofs maar ik ga der helemaal kapot van om 2/3 x perr week te moeten 'verhuizen' en ik weet in godsnaam wat ik nu nog moet doen.

bedankt voor t lezen xoxo en sorry voor t lange verhaal
geef me alsjeblieft advies en vgm heb ik het fk onduidelijk uitgelegd dus stel ook maar gwn vragne als je eits wil weten

4 reacties

kort samen gevat je bent 14 je gaat om de 2 a 3 dagen naar je pa of andersom ik ben ook 14 en werk bij de albert heijn miss kan je solliciteren en vakkenvullen je krijgt een speciale bonuskaart waarvoor je voor alles korting krijgt is miss handig voor jouw

maar je vader moet juistt trots zijn dat je in de 2de van de een na hoogste advies zit (ik ging met moeite overnaar 2 havo)
maar het is moeilijk je vader heeft het geld maar is chaggie en gierig maar je moeder is aardiger maar heeft geen werk

het 1ste wat ik zou doen is een baantje zoeken of bijbaan ( kan hoeft niet :)

ja het 2de is bij wie je het langst wilt zijn dus de 1ste 5 dagen bij je moeder bijv. en de andere 2 bij je vader

het 3de is om ervoor te zorgen dat ze weer bij elkaar gaan wonen door er met elkaar mee te praten

miss heb je er wat aan

Sterkte en veel geluk

Mvg Sergio
kort samen gevat je bent 14 je gaat om de 2 a 3 dagen naar je pa of andersom ik ben ook 14 en werk bij de albert heijn miss kan je solliciteren en vakkenvullen je krijgt een speciale bonuskaart waarvoor je voor alles korting krijgt is miss handig voor jouw

maar je vader moet juistt trots zijn dat je in de 2de van de een na hoogste advies zit (ik ging met moeite overnaar 2 havo)
maar het is moeilijk je vader heeft het geld maar is chaggie en gierig maar je moeder is aardiger maar heeft geen werk

het 1ste wat ik zou doen is een baantje zoeken of bijbaan ( kan hoeft niet :)

ja het 2de is bij wie je het langst wilt zijn dus de 1ste 5 dagen bij je moeder bijv. en de andere 2 bij je vader

het 3de is om ervoor te zorgen dat ze weer bij elkaar gaan wonen door er met elkaar mee te praten

miss heb je er wat aan

Sterkte en veel geluk

Mvg Sergio

Hoi Sergio
als eerst thx voor je reactie,
je hebt eigenlijk wel gelijk dat hij trots moet zijn alleen op de basischool had ik VWO advies dus daarom is ie denk wel chagaeijnig als ik slechte cijfers haal omdat dat meestal komt door niet goed leren alleen hij blijft best lang chagerijnig (niet eens boos ofs) en gaat dan ook met veel dingen me broertje voortrekken
een bijbaantje heb ik idd al gezocht maar voor de rest is een bijbaan lastig voor in het weekend omdat het weekend verschilt bij wie ik ben en ze wonen wel een tijdje van elkaar vandaan en diordeweeks heb ik eig geen tijd meer over
voor de rest weet ik echt niet bij wie ik t meest wil wonen omdat me moeder t nu eig al niet kan betalen en bij mn pa is het nou niet echt gezellig en helaas gaan mn ouders nooit van mn leven nog bij mekaar wonen

dankjewel voor het reageer
groet,
N.N.
Hallo
no problem
van wie hou je eig het meest want dan kan je bij diegene langer blijven das de vraag maar ik snap wel dat het moeilijk is
sterkte :)
jammer dat ze niet meer bij elkaar gaan wonen tis en blijft moeilijk
Mvg S
heyy,

misschien kan je er eens een keer met je ouders erover hebben dat je het niet fijn vind om zo vaak te moeten wisselen. Je kan als reden hebben dat het vanaf je moeder dichterbij school is en daarom liever daar 5 dagen wilt zijn. En dat je liever 2 dagen bij je vader wilt zijn omdat bijvoorbeeld je vrienden daar meer in de buurt wonen.

Reageer