Skip to main content

Gescheiden ouders

• May 7, 2025
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken

Hoi, ik ben Selma (niet mij echte naam) en ik ben 12 jaar. En hier is een verhaal tussen mijn vader en mijn moeder

Verhaal van vader

Dus mijn vader zit te zuipen (roken en drinken) en nu is het veel erger geworden, nu zit mijn vader bier te drinken een grote fles van alcohol en hij rookt binnen terwijl hij buiten moet roken. En mijn vader had beloofd om niet meer te roken, maar hij heeft het toch gedaan door de verslaving. En hij zal altijd naar ons schreeuwen maar gelukkig slaat hij ons nooit (hij heeft dat vroeger wel gedaan) 

Verhaal van moeder

Mijn moeder ging altijd ruzie maken met mijn vader omdat hun gaan scheiden. En mijn moeder huilt altijd nadat hun ruzie hebben gemaakt, maar mijn moeder is ook de verkeerde, ten eerste: ze ging met mijn meester praten van vorig jaar en die meester was echt een viespeuk van die ging praten over seks, en mijn moeder was echt raar aan het doen de laatste tijd omdat ze iemand probeerde te zijn die ze nooit was. Ten tweede: ze ging praten met een klasgenoot van haar van heel lang geleden, en die klasgenoot is bijna net zo oud als mijn moeder en die klasgenoot ging steeds kus emojis sturen en ik vond het echt niet kunnen dus ik heb hem geblokkeerd, en toen was mijn moeder boos op me omdat ik had hem geblokkeerd. Door de ruzie die ik had tussen mijn moeder kwam opeens politie voor ons deur. En toen ze langs gingen komen gingen we even praten met de politie. En ja, maar mijn moeder zegt dat elke Nederlander kussen emojis doen en dat het normaal is, (mijn vraag is. Is dat normaal? Ik wil heel graag een antwoord) En ten derde ze ging praten met mijn vader zijn vriend, (vandaag) en die ging ook heel romantisch reageren net zoals haar oude klasgenoot (en mijn moeder ging een foto van mij en mijn broertje aan hem sturen zonder dat ik het wist) en ik heb mijn vader zijn vriend verwijderd, ik dacht dat ze gelukkig zou zijn en blij zijn zonder een man, nou niet dus. En ze begin ook te liegen tegen mij de hele tijd. En ik heb geen idee wat ik nu moet doen omdat mijn moeder zit steeds bezig te zijn met mannen. En ze zegt dan ook als ze met iemand anders gaat zijn dat ik het moet accepteren. Maar dat is wel waar maar ik wil geen andere man in huis. In normaal liegt ze bijna nooit maar nu best wel vaak, kan iemand mij advies geven aub, want ik weet niet wat ik moet doen op dit moment. 

3 reacties

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hey,

Dat klinkt niet fijn allemaal.

Je kan het beste contact op nemen met personen die er verstand van hebben;

- je docent/mentor

- iemand van Veilig thuis

- iemand van de Kindertelefoon 

Het is niet slim om hiermee te blijven zitten. 

En je andere vraag, ik stuur niet zomaar kus emojis, alleen naar de mensen van wie ik hou, en andersom hij/zij ook van mij.. 

Veel liefs

• May 16, 2025

Goed dat je het deelt. Ook wel denk ik typisch om over te bellen met de KT.

Dan kan je evt ook hulptips krijgen.

Sterkte!

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Hoi ​@Selma_001,

Wat jij en je familie meemaken klinkt heel moeilijk en verwarrend. Het is begrijpelijk dat je je zorgen maakt over je vader die veel drinkt en rookt, en ook over de spanningen tussen je ouders. Dat je vader vroeger heeft geslagen, maar dat nu gelukkig niet meer doet, is heel belangrijk, en hopelijk blijft dat zo. Over je moeder: het is lastig als ze gedrag laat zien waar jij je ongemakkelijk bij voelt, zoals die contacten met mannen die jij niet vertrouwt en het delen van foto’s zonder jouw toestemming. Het is heel goed dat je hierover nadenkt en grenzen probeert te stellen, zoals het blokkeren van die persoon.

Over die kus-emoji’s: het kan voor volwassenen soms normaal zijn om zo te appen, maar als jij je er niet prettig bij voelt, dan is het helemaal oké om dat te laten weten en er afstand van te nemen. Jij mag jouw gevoel serieus nemen.

Mijn advies is om met iemand die je vertrouwt te praten, bijvoorbeeld een andere volwassene zoals een docent, schoolmaatschappelijk werker, of een andere familielid. Zij kunnen je helpen en zorgen dat je niet alleen staat in deze situatie. Als het thuis te moeilijk is, is het belangrijk dat je steun krijgt, want jij verdient het om je veilig en gehoord te voelen. Blijf goed voor jezelf zorgen en onthoud dat je niet de enige bent.

xx liefs Wolf 🐺