Skip to main content

Hoii, ik ben een meisje van 13 jaar met gescheiden ouders. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5 jaar was. Alleen ben ik veel liever bij mijn moeder en ga ik altijd met de zwaarste tegenzin naar mijn vader toe. Echt alleen omdat het moet zeg maar. Ik zou heel graag bij mijn moeder willen wonen, maar kan dit? Zijn er mensen met hetzelfde probleem of bij wie het al zo is dat ie al bij de ene ouder woont. Dan zou ik het erg waarderen als jullie je tips met mij zouden delen! 

Liefs, p

Hey! 

Ik heb geen gescheiden ouders, maar ik probeer je te begrijpen. Ik snap dat je liever niet naar de ene ouder gaat, ik hoop dat je er snel uitkomt. Als het goed is mag jij zelf bepalen bij welke van de twee ouders jij wilt blijven. Overleg het anders met je moeder. 

Kusjes, Lynn

He wat naar zeg. Ik heb een heel tijd geleden ook een  heftige scheiding meegemaakt en waarvan  over de gevolgen nog vaak zat strijd is, vooral bij mijn zusje. Die heeft hetzelfde als jou. Maar mijn belangrijkste tip is dat je duidelijk moet zijn!! Net zoals ik nu doe🙃. Het hoeft niet exact zo maar probeer te zorgen dat iedere ouder van jou ideeën op de hoogte is en het belangrijkste dat ze het enigzins kunnen begrijpen. Waardoor dr met of zonder hulp van externe factoren ren oplossing gevonden kan worden. Veel succes in ieder geval🙂

Reageer