Gescheiden ouders

  • 3 June 2022
  • 1 reactie
  • 63 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hey allemaal,

Ik ben een meisje 14 jaar. Mijn ouders zijn sinds groep 3 gescheiden en in groep 4 is mijn moeder naar een ander dorp verhuisd ongeveer 45 minuten rijden van elkaar vandaan. Ik woon bij mijn moeder en om het weekend ga ik naar mijn vader. Sinds een paar jaar begin ik te merken dat mijn vader en stiefmoeder volgens mij dingen bepalen die helemaal niet hun zaak zijn. Bijvoorbeeld over mijn haar, ik moet per se gel gebruiken omdat ik best wel pluizig/statisch haar heb (heeft iemand daar misschien ook nog tips voor?), terwijl ik dit zelf helemaal niet wil gebruiken. Ook zeggen ze dat ik per se mijn gezicht moet wassen met cream voor puisten en ook dat ik, vooral in de zomer, mijn benen moet scheren/waxen. Ik vind zelf dat ze zit niet kunnen zeggen over mij. Het is toch mijn eigen lichaam!!

Dat was probleem 1 nu komt probleem 2: Leren.

Ik zit op 3 havo en haal wel goede punten maar ik moet daar wel goed voor leren. Nu is het probleem dat als ik een paar uur boven op mijn en mijn zusjes ka er heb geleerd er wordt geroepen van kom je niet eens naar onder je hebt wel genoeg geleerd voor vandaag je kan toch niet alles op 1 dag doen. Dit snap ik ook wel maar meestal ben ik dan eigenlijk nog niet klaar met leren. Nu is het dus ook nog zo dat mijn stiefmoeder zwanger is. Hierdoor moeten ik en mijn zusje echt alle klusjes in huis doen. Laatst moesten we de hele tuin onkruid vrij maken. Mij. Vader is namelijk bezig met een aanbouw maken. Maar de wc’s schoonmaken moet ook. Dit vind ik zeer vervelend doordat ik hierdoor weinig tijd heb voor mijn huiswerk.

Dan heb je nog dat ik me eigenlijk ook helemaal niet thuis voel in dat huis. Als ik dan naar onder moet gaan na het leren weet ik nooit wat ik moet doen. Meestal ga ik dan gewoon op de bank zitten lezen. Maar zelfs daar hebben ze commentaar op. Dan zeggen ze zo van: ‘heb je niks beters te doen dan alleen maar zitten te lezen.’ 

Er tegenin in gaan lukt me niet. Ze gebruiken een bepaalde toon waar je gewoon niet tegenin kan gaan als je snapt wat ik bedoel. Ook al wil ik dit zo graag. Ik zie nu gewoon op om weer te gaan. Dit weekend ga ik weer. 3 dagen zelfs. 

Heeft iemand advies, tips of iets wat mij kan helpen?

 

Kattenmens


1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Ik zou (als dat kan ten minste) er met je moeder over praten en haar alles vertellen en dan komen jullie vast tot een goede oplossing voor dit probleem.

Met vriendelijke groet,

TheMusicDude

Reageer