Vraag

gescheiden ouders

  • 25 April 2022
  • 1 reactie
  • 54 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Heyy guys, (lang geleden)

Ik heb dus gescheiden ouders en ik heb daar geen problemen mee kan prima overweg met me stiefmoeder en ook wel okayy met me stiefvader alleen het ding is dus mijn vaders kant heeft genoeg geld en krijg ik ook wel eens dingen enzo laatst ben ik nog weze shoppen met me stiefmoeder echt super gezellig maar mijn moeders kant die is niet arm ofzo maar ook niet rijk ofzo weetje en ik vind dat gewoon heel lastig ik doe me best om niet om dingen te zeuren of om hebberig te zijn ik bedoel ik kom niks te kort maar ik vind dat gewoon lastig bij me vader is het zo anders als bij mijn moeder en ik weet niet hoe ik me moet gedragen of doen bij me moeder.

Kan iemand me helpen of heeft iemand tips?

groetjess cjcgirly..


1 reactie

Hey, 

Als het gaat om geld is het altijd lastig om te weten wat je kan doen en wanneer je hebberig overkomt. Het verschilt ook wel per persoon.

Als eerste denk ik dat het het beste is om gewoon goed op je moeders reactie kan letten als je het over geld of dingen die je wil hebt. Aan haar reactie kan je waarschijnlijk wel zien of ze iets goed vind of dat ze je hebberig vind. Als je nou denkt dat je te ver bent gegaan en hebberig klonk kan je altijd nog terug krabbelen door te zeggen dat je er zelf (een deel) voor wil sparen.

Een tweede optie zou zijn om er gewoon eerlijk over te praten met je moeder, dan weten jullie allebei elkaars mening. Maar aangezien je hier een topic hebt gemaakt neem ik aan dat je dit misschien niet zal durven.

Het laatste wat ik nog hebt, kan alleen als je vader en moeder een goede band hebben ondanks dat ze gescheiden zijn. Je kan aan je vader vragen of hij weet hoe je hier het beste mee om kan gaan, ten slotte kent hij je moeder best goed lijkt me. Maat als je ouders ruzie hebben of boos zijn op elkaar zou ik dit niet doen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,.

Reageer